Gå til innhold

noen erfarne "prøverørere" som kan fortelle meg litt?

Anbefalte innlegg

lurer på når dere begynnte å snakke med legen om prøverør.

han snakket om det siste vi var der,men det var bare litt sånn løst.

skal inn på sykehuset om 4 uker,men så langt ser det ut som

det er hos mannen min problemet ligger.

de skal se på resultatet av sædanalysen hans når jeg skal dit.

har prøvd i 14 mnd(vet det er mange som har prøvd MYE lengre enn det....).

håper noen kan svare:-)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hvet at vi iallefall ventet altfor lenge før vi begynte med utredning.

De sier at man skal prøve et år først.Hvis ikke noe har skjedd da,er det greit å begynne med utredning.Deretter event. prøverør.

Lykke til.

takk for svar!

vi har startet med utredning,bare lurte på om

man må prøve lenge etter det før det evt blir aktuelt.

håper selvfølgelig vi slipper,men siden legen nevnte det..

Hei igjen!

Vi tok som eg har skrevet ovenfor kontakt med lege etter 1,5 år.

Han henviste oss til spesialist(gynekolog) og vi kom til der etter eit lite halvår.

Då han fant ut årsake til barnløsheten, og vi då hadde prøvd i 2 år, sendte han søknad til prøverør i Haugesund siden det er nærmaste for oss.

Etter nok eit halvår kom vi inn der. Først forsamtale, så medisinering i etterkant av den ved neste syklus. Så fra vi beg. å prøva sjølv til vi starta første IVF gikk det 2 år og 9mnd. Altså 33 pp (prøveperiodar)..

Så håper dåkke får sendt inn søknaden så fort dåkke veit årsaken, slik at dåkke er i systemet, for ting tar tid!

Kan legga til at hvis dåkke vil gjennomføra prøverørsbehandling ved ein privat klinikk går det raskare men er desto dyrare.

Ved offentlige sjukehus er det stort sett lik pris, og du får refundert fra trygdekontoret det som ovestiger 15000,- i medisiner. I tillegg koster det 1500.- per forsøk. Før var det 3 forsøk for 3000.-, men no betaler du for eit og eit forsøk (totalt 3), så det har blitt litt dyrare dette året.. Du legger ut alle utgiftene sjølv, men får siden refundert det som kommer over.

Lykke til, håper dåkke lykkes sjølv før dåkke kommer så langt at prøverør blir aktuelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...