Gå til innhold

Sædkvalitets test fra babymirkal.dk

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og min mann forsøkte denne. Har ei lita jente fra før, mistet en gang i MA,men det er flere år siden. Tenkte å forsøke denne for moro skyld - men hvor moro det ble - ja det spørs....

Er det noen som har forsøkt og som kan dele erfaring med oss?

En av testflaskene var ikke ordentlig lukket slik at innholdet i den blå flasken hadde lekket ut i posen- var kun halvparten igjen. Testbrøndene var lett fuktige og pimpetten var også fuktig inni. Tenkte umiddelbart at vi da burde la være å forsøke slik at vi ikke fikk feil resultat... men vi forsøkte allikevel..

Resultatet ble negativt tror vi, dvs at fargen var svakere enn referansefargen. Men det var en helt annen farge enn referansefargen og derfor svært vanskelig å vite. Testfargen var klar og blå, mens referansefargen så ut som mørk blå som på et papir......

I tillegg ventet vi 72 timer fra siste utløsning, dvs 3 døgn... stod 3 dager... vet ikke om det var nok heller...

Så vi som skulle ha det moro, endte opp med å bli bekymret....

Har så klart sent mail også til babymirakel for å få svar... men om noen flere enn oss har forsøkt og fått noe test svar så er det flott om dere svarer meg....

Fortsetter under...

Vi holder akkurat nå på med en slik test.. 1.testen tok vi på fredag og ikveld skal vi til pers igjen... (Ja, jeg får være med å ha det gøy).

Alt innholdet så ut til å være inntakt, men det sto det skulle følge med 2 kondomer, noe ikke jeg fant i esken...

Men 1.test ble som forhåpet... (Husker ikke om den skulle være negativ eller positiv) Bare at testområdet skulle være mørkere blått enn kontrollfargen... Og det var den... Så håper at den er like blå eller blåere ikveld.

Tenkte også at vi skulle prøve å høre på noen tips fra andre om at det kan gå noen dager mellom hvert samleie, så sæden får den muligheten til å bli så bra som mulig. Og til helgen reiser vi på ferie og EL er mandag om en uke (om syklusen er som den burde da). Så om det ikke blir klaff denne pp, må jeg nok ta en tur til lege tror jeg.

Lykke til til alle som prøver å få barn.

Takk for svar :-)

Men kan du huske om referansefargen hadde lik blå farge som testfargen?

Hadde dere ventet lenge før siste utløsning?

Var sæden helt flytende? Ikke seig? Vi ventet 15 min før vi testet, men den var litt seig og det stod at det kunne gi feil resultat. Hvor lenge lå sæden i beholderen før dere startet testingen? Fulgte heller ikke med kondomer i vår pakke...

Jeg forsøkte selv en slik fertilitets test og den var fin på meg.Kan jo være en idè.

Sæden var tyngflytende liksom... Den lå i beholderen mellom 15-20 minutter tenker jeg.

Testfargen var mørkere blå enn kontrollfargen, så han har mer enn 20millioner sædceller..... (Han ble fornøyd med resultatet han, og er nok klar for test 2 ikveld.

Jeg kjøpte også denne fruktbarhetstesten for kvinner. Må si jeg ble skuffet da jeg leste vedlegget.. Denne testen er jo for å sjekke om vi er i overgangs-alderen da..... Men heldigvis ble den negativ for min del...Så jeg er nok fruktbar ennå... Bare ikke fått det til ennå.

Tror nok at det var noe feil med pakken deres da den hadde gått istykker. Prøv å få en ny og prøv igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...