Gå til innhold

når forteller dere det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 7+3 og har akkurat fortalt det til foreldre og søstrene mine. Har mista tre ganger tidligere, og veit at de vil skjønne det om det går galt igjen.

Venner og resten av familien må vente noen uker til med å høre det.

Annonse

Vi er også av typen som ikke klarer å holde på en så god nyhet, så vi forteller det til alle vi treffer med en gang :-)

For min del ser jeg ingen grunn til å vente til uke 12 i tilfelle jeg mister barnet. Det er jo da jeg virkelig trenger støtte av dem rundt meg, og det tror jeg er lettere for dem å gi hvis de på forhånd har et forhold til barnet ved at de vært med å delt gleden over at barnet er på vei.

Hei hei!

Jeg fortalte det til en del venner samme dag jeg fant det ut - greier jo ikke å holde på hemmeligheter. Da var jeg vel 4+2. Familiene fikk vente tre dager til. Tenkte at de kom til å avsløre meg snart uansett -virker jo litt pussig når jeg plutselig begynner å si nei takk til alkohol. Gidder ikke å lure og komme med hvite løgner heller. Nå har jeg en god gjeng rundt meg som hjelper meg litt med å skjule at det ikke er alkohol i min drink + en del jeg får sympati fra hvis det først skulle gå skeis. Alle ble avkrevd totalt taushetsløfte, vil jo helst ikke bli en snakkis i nærmiljøet før jeg har kommet litt lenger på vei. Nå er jeg 6 + 2, og prøver å døyve redselen for at det ikke skal gå bra.

Annonse

Hei

Med nr 1 fortalte jeg det tidlig til mor, far og en venninne. Ventet til uke 12 før svigerforeldre fikk vite. Var 5 mnd på vei før resten fikk vite noe. (Vi skulle gifte oss og ville vente til etter bryllupet)

Nr 2 fikk mor vite det med en gang og resten i uke 14-15, men det gikk galt i uke 24.

Venter derfor i det lengste denne gangen. Mor fikk vite det m en gang men resten får vente til etter den ordinære UL i uke 18-19. Spørs om det går men det er målet.

Jeg er vel rundt uke 6 nå, og vi fortalte det til to venner samme dagen som vi tok testen. Foreldrene våre fikk vite det på søndag, det samme fikk sønnen vår på 6 år. Vi har dog innstilt han på at babyen kan "falle ut", for det vet han hva er da jeg har hatt en ex.u, og mistet en gang tidligere.

En venninne av meg ventet til over uke 12 med å fortelle det til noen som helst utenom mannen sin, og da hun kom på UL i uke 19 var babyen dø. Den lille hadde død i uke 15.

Så om du sier det tidlig eller sent, det tror jeg ikke har så mye å si:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...