Gå til innhold

når forteller dere det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

heisann,bare lurte på hvor langt på vei dere er /var når dere forteller det til familie og venner???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med førstemann i uke 8 etter UL.

Andregang før ul, men da mistet vi.

Andremann etter ul i uke 9

Denne gang i uke 6 til svigermor og mamma. Resten fikk vite det rett etter.

Vil ha litt støtte om jeg mister jeg. Så syns det er greit og si det tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til mamma, pappa og søsken med en gang. Klarte ikke å vente. Sambo ventet en uke før han fortalte det. Var da i uke 5. Har ikke fortalt det til venner enda. Jo forresten en venninde, men hun holder tett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+3 og har akkurat fortalt det til foreldre og søstrene mine. Har mista tre ganger tidligere, og veit at de vil skjønne det om det går galt igjen.

Venner og resten av familien må vente noen uker til med å høre det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til alle med en gang,men pga de fleste visste om vårt prøverør og de ville uansett spurt rundt denne tiden.Vi har nemlig vært veldig åpne når det gjelder hva vi har gått gjennom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 9+5 å jeg har sagt det til mange!har vært UL så jeg følte meg trygg på at jeg kunne si det.Hvis jeg ikke hadde vært på UL hadde jeg nok ventet til uke 12..Eller jeg hadde sagt det til foredrene mine med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det til familien + noen omgangsvenner, men har spart denne gode nyheten til bestevenninne fra barneskolen+ ei kjempegod venninne til + noen andre + de på jobb.Syns det er greit at folk vet hvsi jeg skulle miste ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Jeg venter nok til uke 12 med og fortelle det til de fleste.

har fortalt det til broren min, men ingen andre ennå;)

er i uke 6 nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9 - 4, fortalt det til alle venninnene og sønnen min (15 år), venter med søsken og foreldre til uke 12 tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt d til alle jeg! di ville ha funnet d ut alikavel pga røykeslutt.

Er 6+0 i dag

 

Var veldig artig å fortelle d. stoooor oppstandelse ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også av typen som ikke klarer å holde på en så god nyhet, så vi forteller det til alle vi treffer med en gang :-)

 

For min del ser jeg ingen grunn til å vente til uke 12 i tilfelle jeg mister barnet. Det er jo da jeg virkelig trenger støtte av dem rundt meg, og det tror jeg er lettere for dem å gi hvis de på forhånd har et forhold til barnet ved at de vært med å delt gleden over at barnet er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Jeg fortalte det til en del venner samme dag jeg fant det ut - greier jo ikke å holde på hemmeligheter. Da var jeg vel 4+2. Familiene fikk vente tre dager til. Tenkte at de kom til å avsløre meg snart uansett -virker jo litt pussig når jeg plutselig begynner å si nei takk til alkohol. Gidder ikke å lure og komme med hvite løgner heller. Nå har jeg en god gjeng rundt meg som hjelper meg litt med å skjule at det ikke er alkohol i min drink + en del jeg får sympati fra hvis det først skulle gå skeis. Alle ble avkrevd totalt taushetsløfte, vil jo helst ikke bli en snakkis i nærmiljøet før jeg har kommet litt lenger på vei. Nå er jeg 6 + 2, og prøver å døyve redselen for at det ikke skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

øh...et dumt spørsmål fra meg: når dere sier det i uke 12, betyr det da mors eller barns uke 12?

*rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig et bra spørsmål ;-)

Mors uke 12, da barnets uke 10. Det er ihvertfall det jeg tenker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Med nr 1 fortalte jeg det tidlig til mor, far og en venninne. Ventet til uke 12 før svigerforeldre fikk vite. Var 5 mnd på vei før resten fikk vite noe. (Vi skulle gifte oss og ville vente til etter bryllupet)

 

Nr 2 fikk mor vite det med en gang og resten i uke 14-15, men det gikk galt i uke 24.

 

Venter derfor i det lengste denne gangen. Mor fikk vite det m en gang men resten får vente til etter den ordinære UL i uke 18-19. Spørs om det går men det er målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel rundt uke 6 nå, og vi fortalte det til to venner samme dagen som vi tok testen. Foreldrene våre fikk vite det på søndag, det samme fikk sønnen vår på 6 år. Vi har dog innstilt han på at babyen kan "falle ut", for det vet han hva er da jeg har hatt en ex.u, og mistet en gang tidligere.

En venninne av meg ventet til over uke 12 med å fortelle det til noen som helst utenom mannen sin, og da hun kom på UL i uke 19 var babyen dø. Den lille hadde død i uke 15.

 

Så om du sier det tidlig eller sent, det tror jeg ikke har så mye å si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...