Gå til innhold

Ekkel episode på jobb.... tårene rant!

Anbefalte innlegg

Hadde en kunde her som var relativt opprørt - kjefta og ropte... jeg ble helt satt ut, og etter ETT år med jobben er det kun en eneste gang jeg har måttet gå på bakrommet og grine ut litt panikk og frykt, og det var idag.... antar det er litt hormoner i sving men det var skikkelig ekkelt :( Skjønner godt at gravide bør holde seg unna enkelte yrker. Stort sett går jobben min helt fint altså, men på dager som idag skjønner jeg virkelig at noen har en mer belastende arbeidshverdag som gravid enn som "ikke-gravid"...

trenger virkelig noen oppmuntrende ord nå jenter, for å få humøret opp igjen!

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke nøyaktig åssen jobb du har, men har selv stått i butikk en del år, og jeg blir alltid sjokkert over hvordan enkelte får seg til å oppføre seg! Jeg ble også kjefta og smelt på av ei gal dame en gang, da jeg var ung ekstrahjelp. Kunne jobben min godt jeg, hadde vært der i flere år, men ingen ting var bra nok for denne dama nei...Til slutt tok sjefen meg i forsvar og ba henne gå, hehe...Det var deilig! Men jeg ble likevel helt satt ut og måtte felle noen tårer (bare noen, var ikke gravid på denne tiden ;-)) Er bare ikke vant til å få kjeft på den måten, det er helt drøyt hvordan noen durer frem. Men sånne folk må man bare overse!! Enkelte kan få deg til å føle deg som en dårlig person som gjør en dårlig jobb, men når dette skjer en gang på et år, så sier det seg selv at det er denne personen som tar feil!! Hvis ikke hadde man vel fått høre det oftere, det finnes en del som snakker rett fra levra;-)

Overse denne du, og prøv å ikke tenk mer på det. Vet at det er lettere sagt enn gjort, siden jeg har opplevd det samme selv, men sånne folk er bare ikke verdt våre tårer!! Makan!!

Trøsteklem*100

Han klaget ikke direkte til meg heldigvis - dvs det var jo meg han kjefta TIL men siden jeg sitter i ekspedisjonen så er det jeg som tar imot alt direkte fra kunder :) Både han og jeg hadde det på det rene at jeg ikke behandler saker, men kun tar imot dem, men han var så opprørt at han likevel smelte hånda i disken, kjefta og ropte... han var jo som sagt veldig opprørt så det er til en viss grad forståelig men jeg ble så redd inni meg - VET jo at jeg ikke har noen som helst grunn til å bli redd, det skjer aldri voldsepisoder eller noe sånt her, men det var noe instinktivt inni meg som sa "løp, løp, søk dekning" eller noe sånt, hehe.. .vet ikke om jeg gjør meg forstått nå men det er vanskelig å beskrive instinkter med ord... kanskje er det fordi jeg har en å beskytte nå? Hvem vet... greidde heldigvis å holde det inni meg til han var gått, men så sprakk jeg. Som sagt for første og hittil eneste gang. Kjenner enda tårene pipler fram når jeg tenker på det... vettskremt ble jeg! huff :( føler meg som århundrets sippeguri her jeg sitter...

Tror forresten det er helt normalt å reagere på en litt annen måte når man er gravid enn hva man ville gjort ellers. Søsteren min fortalte om akkurat det samme da hun gikk gravid. Da var det plutselig situasjoner på jobb som ble mer skremmende, og det "løp og gjem deg" instinktet kom frem, hehe.... Så du er unnskyldt!!

(Skulle nesten grini en skvett foran han vet du, så kanskje han hadde tatt seg sammen litt.....)

Ja :( Selv om jeg faktisk skjønner fyren fullt ut at han var opprørt, situasjonen var ganske spesiell. Men likevel ingen grunn til å ta ut alt på meg selvsagt. Min egen reaksjon var som sagt helt instiktiv, følte meg rett og slett truet, selv om han presiserte at han ikke var sint på meg personlig.

Annonse

Fordi om du jobber i servicebransjen så skal du ikke la deg tråkke på.

Du har lov å si ifra så lenge det er på en ordentlig og profesjonell måte.

Bra at du ikke opplever dette mye - og at du trivs ellers...

Sender deg en stor trøsteklem :o)

uff da.. ikke trivelig nei... sett deg ned hjemme nå, med gode jordbær eller noe og kos deg masse med magen din. Du gjør en fabelaktig jobb, og uansett hvem som hadde sittet der så hadde de fått kjeft.. Du gjør det du skal, pluss litt til nå når du har en inni deg som også krever sitt. Kos deg masse i kveld, og nyt svangerskapet:)

Trøste...trøste...trøste...

Kos

uff og huff.. ikke bra med sånne kunder. Har vært borti noe lignenede selv, og da hadde mannen tatt feil, men ville ikke innrømme det ovenfor meg. Jeg tenker de skammer seg skikkelig når det går opp for de hva de har gjort. Innstinktet ditt gjør nok at du blir redd og skal beskytte den lille, og tårer er en bedre måte å reagere på enn sinne. Jeg gråter mye mer nå som jeg er gravid..

Stå på og løft hodet. Siden du og kunden vet at dette ikke var din feil, så skal du se på dette som dagens gode gjærning med å være utskjeldsvegg for en annen som trengte å få ut litt damp.

Lykke til, og lag deg noe ekstra godt og spise idag. Det fortjener du!!

Takk for all oppmuntring, jenter :) Dagen ble mye bedre etterhvert, jeg tilbragte ettermiddagen på kaffeslaberas med Hanne (med tulle i magen), og spiste middag hos noen kompiser. Grilling i solveggen... herlig! Sitter her og moter meg opp til å pakke de siste to eskene med innbo fra huset, men frister mer å gå og legge meg egentlig... ny dag på jobb imorra, men jeg takler det meste, alt fra gretne laminatmaskiner til vrange kunder :) Stortrives jo på jobb vanligvis, så en enkelt episode skal ikke få ødelagt stemninga!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...