*EllaBella* Skrevet 24. juli 2006 #1 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg har ikke skrevet så mange innlegg på BIM, men har vært inne nesten hver dag i svangerskapet og lest, og fått svar på mye jeg har lurt på. Synes det har vært gøy å lese andres fødselshistorier, så prøver å skrive ned min. Hadde vært ut og inn av sykehuset siden 6 juli pga av mistanke om svangerskapsforgiftning, og ble innlagt siste gangen 14 juli etter kontroll på poliklinikken. Legen der sa at han ville sette igang fødselen dagen etterpå, pga av høyt BT og at morkaka begynte å se "gammel" ut. Glad og fornøyd, og spent.... men lørdag morgen var det ny lege på vakt, og han så ingen grunn til å sette i gang fødselen. Nedtur etter å ha forberedt seg mentalt på at idag er dagen.. Sånn gikk det frem og tilbake frem til tirsdag, de ble visst ikke enig om de skulle sette i gang eller ikke. Men tirsdag kom legen inn og sa at nå var det besluttet å sette i gang, måtte spørre om han tulla med meg=) Men som sagt som gjort, fikk tabletten med en gang, og skulle ligge i ro en time og så skulle jeg ut og gå.... og jeg gikk og gikk og gikk... Fikk en del kynnere og murringer, men ble liksom aldri det helt store... Legen som hadde vakt på ettermiddagen ville vente til onsdagen med å sette ny tablett.. Jaja.. så var det bare å vente til neste dag da.. Meg og sambo satt litt i dagligstua og så på tv og så gikk vi inn på rommet mitt og skulle slappe av litt... Jeg satt i sengen da jeg plutselig hørte et knepp og kjente jeg be varm nedover bena... ææ.. tror vannet gikk... sa jeg til sambo, og han var omtrent ute i gangen før jeg var ferdig med setningen.. skulle hente jordmora han.. fikk litt panikk ja.. hehe.. klokka var kvart over 7 ca. Nå tok det ikke lang tid før det kjentes.. Og vi flytta over på fødestua ca kl 9, måtte springe mellom to rier, for når det kom en ri klarte jeg ikke å bevege meg, var så vondt... Tenkte at hvis dette skal bli verre og skal vare i mange timer, så kommer jeg til å besvime... beundra alle som har født før mens jeg stod der og hylte..=) Det nærma seg vaktskifte, og jordmora som kom på nattskift skulle måle åpning og sette på meg registrering.. Ho spurte meg med en gang om jeg kunne tenke meg epidural, og sa at det var gjerne ikke dumt pga BT mitt. Jeg sa at jeg trodde jeg trengte det, begynte å bli uutholdbart. Ho sjekka åpning, og sa at den epiduralen har vi nok ikke tid til, hadde 6 cm åpning... Fikk lystgass, og den maska ble min redning, slapp den ikke lenge av gangen gjennom resten av fødselen=) For nå gikk det fort, 45 min etterpå kjentes det som jeg måtte på toalettet, og sa det til jordmora, ho sjekka åpning, og sa at jeg kunne bare presse når jeg følte for det.. Jeg syns det var godt å få lov til å jobbe litt selv, og klarte å jobbe godt med riene. Det tok nye 45 min og så var prinsessa ute, med navlestrengen stramt rundt halsen, og ganske blå. Jeg såg på jordmora at det ikke var noe fare, men tok ganske langt tid før vi fikk noe lyd fra henne.. Var litt ekkelt det, og fikk bare 6 på apgar score etter 1 min.. etter 15 min var hun oppe på 10 Prinsessa vår ble født et minutt over midnatt 19 juli, hadde vært en god kandidat til nyttårsbarn=) Nå er vi hjemme og storkoser oss med hjerteknuseren. Takk for meg her på BIM, har fått svar på mye nyttig og unyttig her=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5712151-jeg-har-f%C3%A5tt-min-skj%C3%B8nne-prinsesse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #2 Del Skrevet 24. juli 2006 Gratulerer så masse med jenta deres. Kos dere og lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5712151-jeg-har-f%C3%A5tt-min-skj%C3%B8nne-prinsesse/#findComment-5712680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #3 Del Skrevet 25. juli 2006 Gratulerer med jenta di:) Er helt topp å bli mamma!!! Kos dere masse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5712151-jeg-har-f%C3%A5tt-min-skj%C3%B8nne-prinsesse/#findComment-5720174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå