Gå til innhold

kriblinger i beina

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så forferdelig urolige bein når jeg skal legge meg, kjennes ut som om det er tusen maur som kravler der inne. Får ikke sove før langt på natt og er veldig urolig i senga (stakkars mann). Har prøvd magnesium- tilskudd, men synes ikke det hjelper. Noen andre som har det slik? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg, har akkurat det samme. Har prøvd tilskudd jeg også, uten effekt. Fikk et kjerringråd om å knyte en ulltrå rundt hver ankel, ikke for stramt, skal ikke kjenne at den er der, og du hva, jeg har sovet som en stein i to netter jeg, og det har jeg ikke gjort på to uker.Litt skremmende, vet ikke om det virker jeg, eller om det er psyken som spiller meg et puss. Prøv,å gi meg tilbakemelding:)

Strekker også godt ut, både foran og bak på leggene for leggetid, anbefalt av fysioterapeuten.

Skrevet

Jeg prøvde det der... funka en natt så aldri mer. Eneste som hjelper er å holde leggene sinnsykt varme, så selv i 30 grader i spania sov jeg med to par ull-leggvarmere og surret fleece-teppe rundt der igjen. Sykt. Men alt for å få sove!

Skrevet

Jeg har også vært mye plaget med urolige legger og leggkramper på natten. Har prøvd magnesium tilskudd og brukt støttestrømper på dagen, men det har ikke hjulpet noe særlig. Jordmor anbefalte og strekke ut leggene godt hver kveld før man legger seg - en annen ting som også har hjulpet meg veldig: massere inn leggene / der man har vondt med tigerbalsam før man legger seg. Man får da en litt sviende varmefølelse i leggpartiet, og leggsmertene og krampen har ikke vist seg når dette er gjort. Her er dette samboerens jobb... å massere inn leggene...:-) Så det er mitt beste tips...!!

Skrevet

Ja, har skikkelig kriblinger jeg også! Får ofte ikke sove... Jeg syns det har hjulpet litt med massasje av føttene før jeg legger meg. Men vil gjerne ha flere tips jeg også!

Skrevet

Urolige ben skyldes som regel dårlig blodsirulasjon. det hjelper med massasje og å gå mye på dagen eller kanskje en liten tur rett før man legger seg...

Skrevet

Samboeren min må klø legger og føtter før jeg legger meg. Hjelper for meg! Å smøre de og massere et par minutter hjelper også.

Skrevet

Det der tar på å ikke få sove. Jeg smører meg med fotkrem og det hjelper en bitteliten stund. Kanskje til jeg har sovna... Jeg har i dag vært hos lege og fått 50 % sykemelding rett og slett fordi jeg ikke får sove på natta. Det er først på morrakvisten jeg sover godt og da skal jeg jo stå opp. Det går ikke i lengden. Jeg blir totalt utslitt...

Skrevet

jeg er bare urolig i det ene beinet, jeg. Samme beinet hver gang. Pussig..

Skrevet

Hei, jeg sniker meg inn litt fra 2 tri.

Jeg er også utrolig plaget av kriblinger i beina. Jeg har hatt det omtrent helt fra starten av. (det var det som fikk meg til å ta en graviditetstest, kjemte at noe var "på gang" i kroppen:-)) Jeg smører inn føttene med fotkrem når jeg legger meg, sovner etter litt for så å våkne igjen av ekstreme kriblinger i 01 tiden på natten. Da er det gjort og jeg får ikke sove igjen. Ingenting hjelper på kriblinga, jeg har prøvt alle tips jeg har fått. I morgen har jeg legetime og skal ta opp problemet med legen. Det er vel ingenting utenom sovemedisin som hjelper, og det er vel ikke bra for babyen??

Jordmor fortalte meg at noen ganger var det bedre å ta sovemedisin enn at jeg skulle gå rundt å være helt utslitt hele dagen.

Jeg har en datter på 2,5 år som jeg skal underholde hele dagen så jeg får ikke tid til mye hviling på dagen heller :-(

Skrevet

jeg har også det problemet, plagsomt.. men jeg for litt massasje det hjelper..

Skrevet

Hei sånn har jeg hatt det å men så kjøpte jeg noe som heter vene balsam på helsekosten det hjalp meg skal smøres på 2-3 ganger om dagen eller etter behov.

Skrevet

Hei.

Sliter også med urolige ben når jeg legger meg, og det som hjelper for meg er massasje med lavendelolje både på føtter og legger, og i tillegg å ha et par ekstra puter i senga. Disse danderer jeg mellom knærne og under føttene for å hjelpe på blodsirkulasjon. Og er det for ille er jeg ikke mindre egoistisk enn at jeg vekker han stakkaren ved siden av meg og ber han om å gni litt på leggene mine. Er han som har gjort dette mot meg :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...