Gå til innhold

August: Au!!!! :-)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.:-) Jeg har et problem som kanskje noen av dere kjenner dere igjen i...? Jeg klør så forferdelig på de indre kjønnsleppene, og i tillegg er de veldig vonde, de føles av og til nesten som åpne sår (uten at det er blitt så ille ennå..). Jeg dusjer hver dag og bruker en mild underlivssåpe, så det er ikke hygienen det står på.. Jeg har termin i slutten av aug, men har allerede fått en liten åpning og begynt med kraftige kynnere- kan det ha noe med det å gjøre? Håper noen kjenner seg igjen og kan berolige meg / gi råd om hva det kan være, og hva jeg evt kan gjøre. Au!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

et par ting som kan lindre:

ikke bruk noe såpe i underlivet når du dusjer, bare lunket vann.

ligg litt med en kald klut, la det luft-tørke å smør på litt zink salve ( som vi gjør på barn når de er såre i stumpen..) å ligg litt naken å la det få litt luft en gang om dagen.

i denne varmen å med våres hormoner blir det veldig klamt der nede å fin grobunn for sopp hvis det ikke får litt luft.

kan også prøve canesten.

håper dette kan lindre litt. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh..godt det ikke bare er meg..jeg klør nedentil jeg å...det kommer innimellom..var hos legen min i dag fikk henne til å se på det.hun kunne ane bittelitt sopp der nede...varmt om dagen + at man har litt mere utflod enn vanlig nå når man går gravid sa hun til meg.Kjøp en tube med Canesten det hjelper...tro meg...jeg måtte bruke det i forrige svangerskap..de siste ukene før termin..helt normalt ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...