vivi79med2tette Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 Flere som opplever dett? Tror vel det er en logisk forklaring. I og med vi har økt blodvolum osv. Men skal dette vare i 9 mnd..., Prøvde og sparkle en vegg i sta, måtte ha pause for hver halve meter da armene ikke klarte samme stilling over tid. Rare greier, og ganske irriterende :0)
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Har merket at jeg dovner fortere bort om natten, har nok en sammenheng med graviditeten. Så jeg driver litt gymnastikk på nattestid:)
grå :) Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 det kalles carpal tunnel syndrom (canalis carpi) og skjer fordi det blir trangt i den passasjen nervene går. jo mer vann i kroppen jo strammere og mer dovner hånda bort. er du heldig så forsvinner det mer når det blir kaldere, men du kan være så uheldig å ha det resten av svangerskapet. hvis det ikke går tilbake av seg selv så kan det kreves operasjon( skjer på dagkirurgi). tilstanden kan også komme elelrs i livet og jeg er selv operert for det og venter egentlig på operasjon nr 2. få en lege til å se på deg hvis det vedvarer. det er ikke helt sunt for henda om de ikke får den gjennomstrømmingen som de skal ha
selfangerkjerringa Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 Dette kan være begynnende Carpal Tunnell. Det du bør gjøre er å ta kontakt med lege/jordmor for å få tips til hvordan du kan holde dette i sjakk så du unngår operasjon. Jeg vil helst ikke skremme deg her altså!!! Men jeg hadde CT i forrige svangerskap og prøver å gjøre ALT for å unngå det denne gangen... jeg tar hyppige pauser på jobb for å skape bevegelse i kroppen, jeg går så mye som mulig, reiser meg og leverer papirer istedet for å ringe, vifter med beina under pulten, strekker på armene minst en gang i timen osv. Ønsker deg lykke til!!!
Motoko Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 Jeg var også bekymra for dette i begynnelsen, armer, hender og føtter "sovna" hele tida..men det er ikke noe farlig.
vivi79med2tette Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2006 Uff da, dette hørtes litt skummelt ut. Får se det litt ann noen dager. Tenkte dette gikk over av seg selv, men ser ut til at det ikke gjør det for alle. Håper jeg er en av de heldige da :-) Kjenner ei som har det uten å være gravid. For henne hjelper massasje, kiropraktor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå