Gå til innhold

Starte med mat??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er pia blitt 4 mnd og jeg tipper hun er ca 7600-7800 g(var 7020 g på 3mnd) jeg har ikke gitt henne annet enn pupp til nå... Men det begynder å ta på nå... jeg har nok melk til henne, men hun spiser oftrere, om natten får hun mat 3-4 ganger. og JA, det er slitsomt. I tillegg så er hun veldig aktiv. nekter å ligge i vognen sin, og vil bare opp opp opp å stå. Skikkelig nysgjerrig av seg og jeg må ha henne i armene stort sett hele tiden. Ellers er hun veldig blid og fornøyd, så vi har fine dager sammen,,,, men jeg lurer på hvordan dere andre gjør det med tanke på mat. På helsestasjonen sier de at jeg skal fullamme til 6 mnd, og først da starte med grøt og annen føde... Hører andre erfarne mødrer snakke om at om man gir grøt på kvelden så vil barnet sove bedre og lenger om natten.... Har innmari lyst til å teste ut den teorien,,, men er redd det er for tidlig...

Hva mener dere???og hva gjør dere med deres 4 mnd baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

først - det er ikke alltid det hjleper på nattesøvnen med grøt, men for noen er det en hjelp til å sove mer. Anbefalingen er som du sier 6 mnd med fullamming. Men hvis du føler at du vil gi noe annet (du synes det begynner å bli mye amming) så er grøt det du skal gi(fremfor mme- det er ihbvretfall unødvendig så lenge du har nok melk)

les på ammehjelpen.no amming fra -å -fast føde.

Min er 6 mnd og vi har så vidt prøvd med litt grøt(Hvetegrøt m havre), men han er ikke interessert så vi venter litt og prøver senere.

Kanskje du skulle hatt ei bæreslynge siden du bærer så mye på henne - sjekk ut tettinntil.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...