Gå til innhold

Mars: Starte med mat??


Storesøster i juni

Anbefalte innlegg

Nå er pia blitt 4 mnd og jeg tipper hun er ca 7600-7800 g(var 7020 g på 3mnd) jeg har ikke gitt henne annet enn pupp til nå... Men det begynder å ta på nå... jeg har nok melk til henne, men hun spiser oftrere, om natten får hun mat 3-4 ganger. og JA, det er slitsomt. I tillegg så er hun veldig aktiv. nekter å ligge i vognen sin, og vil bare opp opp opp å stå. Skikkelig nysgjerrig av seg og jeg må ha henne i armene stort sett hele tiden. Ellers er hun veldig blid og fornøyd, så vi har fine dager sammen,,,, men jeg lurer på hvordan dere andre gjør det med tanke på mat. På helsestasjonen sier de at jeg skal fullamme til 6 mnd, og først da starte med grøt og annen føde... Hører andre erfarne mødrer snakke om at om man gir grøt på kvelden så vil barnet sove bedre og lenger om natten.... Har innmari lyst til å teste ut den teorien,,, men er redd det er for tidlig...

Hva mener dere???og hva gjør dere med deres 4 mnd baby?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg gir middags glass til bobba, begynte med det uka før han ble 4 mnd siden han plutselig krevde mer på kveld/natt.(+ svak vekt-økning)

 

han får 4 mnd glass, det er vegetar og man kan like gjerne begynne med det som grøt. det er ettersom hva baby foretrekker.

 

gir han det rundt kl 20 så får han pupp, og da sover han til ca 07 :)

 

lurt å prøve litt på dagtid først, for å se etter evnt. reaksjoner i magen på maten.

 

lykke til :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten så får han litt pupp før og, for da er han ikke så utolmodig når ikke maten kommer fort nok! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Godt jeg ikke er den eneste som har begynt å gi mi tulle litt fast føde. Begynte å gi henne litt risgrøt i helga pga. mye ekstra mating på natta, hun var rett og slett ikke mett. Grøt er vel å ta litt hardt i det et helt flytende det jeg gir, blander det ut med mye melk!

 

Har hatt litt dårlig samvittighet pga, at jeg startet tidlig med å gi henne noe ekstra, drømmen min var å full amme henne til hun var 6 mnd. Det er vel det som er det ideelle med tanke på tarmen ikke er ordentlig utviklet enda, men må man så må man =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfffff, helsestasjonen kan si hva de vil, er ikke de som må amme hver 1,5-2 time som jeg ofte må - så Konrad-lille får grøt (dvs litt tykk suppe) hver kveld nå. Han var 7,5 kg på 3-mnd'ersen

 

Vi starta fem dager før han ble fire mnd'er med tynn risgrøt. Lager vel ca 90ml mme, og rører inn 2-3 barneskjeer med risgrøt. Han spiser vel litt under halvparten, men går stadig bedre. Etter han har spist blir det bading (fortsatt litt gris gitt *humre*) og så etter en liten stund får han pupp og så er det senga. Var en stund her det hjalp veldig med grøt, han spiste sjeldnere på morraen (vanlig før var hver time fra 5, og så hver halvannen fra åttetia frem til 12ish *sukk) - vi var nede i hver fjerde time om natta fog det varte frem til 10, så var det tilbake på hver andre igjen. Meeeen - man er ikke lenge i paradis - siste to dagene har han vært på matkjøret igjen.

 

Uansett - hvis jeg var deg så ville jeg gjort hva du føler for selv. Du vet best, og nurket ditt har godt av en opplagt mamma. Men vær klar over at det ikke nødvendigvis hjelper ekstremt på nattesøsvnen med grøt da. Er visst noe sånn som kun 50% som sover mer av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode råd... Jeg skal på butikken å kjøpe grøt i morgen, så får vi se hvordan det går... Godt å vite at jeg ikke er den eneste som har det slik jeg har det... For siden Andrea er såpass stor og så aktiv, så er det jo naturlig med behov for mer mat... Og spsielt om kvelden for å kunne sove...

Så jeg hadde tullet med nicket mitt, så det stod so"an men det er

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...