Gå til innhold

Trenger tips ang baby som er veldig aktiv i søvne

Anbefalte innlegg

De første par timene ligger hun rolig og pent i senga. Men så braker det løs. Full fart rundt i senga i søvne, gjerne med 360 graders rotasjoner som ender med at føttene sitter fast mellom sprinklene, hodet krasjer borti både her og der og hun våkner selvfølgelig opp.

Noen gode ideer for hvordan fikse dette her?

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Vet ikke om du syntes noe om dette rådet men det er nå et forslag.

Hva med å bruke slike gamle seler som man bruker i vogn (sånne løse) finnes sikkert å få kjøpt enda. Vet ikke om det hjelper. Evnt sånn sovepose kanskje hun ikke kommer seg så lett rundt

Har jo selv for vane å sette på selene i vogna når minste mann skal sove eller være i den, så hvorfor ikke i senga.

Husker med eldstemann at jeg flere ganger putta han i babysovepose (sommer eller vinterpose alt etter sesong), da han en periode var så fæl til å reise seg opp i søvne og ikke klarte å legge seg ned igjen.

Ble da noen forslag da, så håper jeg det ordner seg til slutt. Er ikke gøy med barn som våkner om natta.

Hva med å prøve babysafe? Babydan har en veldig god pose med seler, koster ca 450 kr. Brukte den i en lang periode til min jente. Hun var veldig aktiv i søvne og det endte med våkeperioder på opp til to timer på natta. Første natten med posen på sov hun endelig som før igjen. Nå sover hun greit uten, romsterer enda mye, men ikke på langt nær så mye som før. Mange er skeptiske til å binde barna fast i sengen, men dette var siste utvei for oss. Posen fungerer slik at barnet fint kan snu seg til begge sider. Bare husk å fest posen under madrassprinklene slik at hun ikke kan reise seg med madrassen på ryggen :-)

OK, jeg kjøper babysafe :-) Tror ikke jeg får henne til å sovne med den på for hun vil gjerne stå oppreist og pludre litt før hun legger seg ned for å sove, men får forsøke å lirke henne oppi etter at hun har sovnet.

Takk for hjelpen!

Vi har ikke valgt binde-fast-løsningen, men heller en bred og litt tykk sprinkel-beskytter, som gjør at føttene ikke setter seg fast mellom sprinklene og at han ikke våkner med sprinkel-merker i pannen:)

Han jobber som en gal i søvne og ligger opp ned bak frem mange gangen i løpet av natten. Helt ok det, liker selv å bevege meg litt om jeg føler for det:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...