Gjest Skrevet 23. juli 2006 #1 Del Skrevet 23. juli 2006 Hver gang jeg får en kynner, begynner det med at jeg føler jeg får "hjertet i halsen", deretter banker hjertet raskere og hardere samt at jeg får en pussig nummenhet i hele ansiktet.. Deretter kommer kynneren, og jeg merker at den gir seg når hjertet begynner å banke normalt igjen og følelsen i ansiktet forsvinner. Noen sekunder senere er kynneren borte.. Er det andre som har opplevd noe slikt? Jeg fortalte det til min venninne som er jordmor og hun holdt på å krepere, muttern (som er sykepleier) likedan... Men, nå kan det godt være at de overragerer, for å si det slik.... Nå skal det nevnes at jeg på farssiden er ganske belastet med hjerteproblemer, bl. a døde pappa av hjerteinfarkt i en alder av 42... Skal til legen i morgen pga overtid, og er litt usikker på om dette er noe å vektlegge.. Har lite lyst til å bli framstilt som hysterisk, men det oppleves jo ganske ubehagelig mens det står på.... Og hvordan vil noe slikt arte seg under reelle veer og fødsel? (Hadde det ikke slik under sist graviditet for 14 år siden..) Er det andre som har slike forhold under kynnere eller som har opplevd noe lignende? Takknemlig for innspill....! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
paula28 Skrevet 24. juli 2006 #2 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg har det ofte slik jeg også, oftest om kvelden. Andre kynnere kan føles mildere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemoms♥med ny spire Skrevet 24. juli 2006 #3 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg ville nok sagt ifra....du er jo tross alt på overtid. Hvis du føler at det er noe som ikke stemmer, så skal man lytte til kroppen sin:-) Og du er IKKE hysterisk hvis du sier ifra om dette, det gjelder jo tross alt din egen og barnet ditt sin helse! ihvertfall ikke med den historien om hjerteprob. i familien... Nevn det, tror nok legen har fått rarere spm ang graviditeter;-) Lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surredama Skrevet 24. juli 2006 #4 Del Skrevet 24. juli 2006 Jeg har det litt slik som deg, men nesten bare hvis jeg ligger. Merker at jeg får kynnere ved at hjertet banker skikkelig hardt, føler pulsen i halsen skikkelig godt, får såkalte "ekstraslag" (=ujevn puls ved at noen slag kommer for raskt etter det forrige slaget og så en liten pause før neste slag). Men hos meg er det bare såpass plagsomt at det ikke går å få sove mens det står på, men ikke verre enn det. Men jeg får ikke akkurat noen nummenhet i ansiktet! Jeg får mer en rar følelse i brystet (som om jeg er fysisk sliten) og en behagsfølelse (kanskje kroppen skiller ut litt endorfiner?) Hadde jeg vært deg ville jeg i alle fall tatt det opp med legen! Tror nok ingen ser på deg som hysterisk hvis du viser bekymring over noe slikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #5 Del Skrevet 24. juli 2006 Det høres ut som det er litt angst du får. Mange med angst vil gjennkjenne dine symptomer. Veldig vanlig at man tror det er hjerte som er problemet, men det er adrenalinet som får hjertet til å pumpe hardere. Angst er ikke farlig, men veldig ubehagelig. Diverse avslappningstekknikker kan hjelpe deg.....Fokusere på å puste rolig, dempet musikk, massasje, yoga osv... Ta det gjerne opp med din jordmor, så er hun obs på det ved fødselen. Man kan få angstsymptomer, uten å være direkte redd for å føde. Lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #6 Del Skrevet 24. juli 2006 Kjempegod beskrivelse av kynnerne! Akkurat slik har jeg det også, men har hatt problem med å sette helt ord på hvordan det føles. Ikke alle er like sterke, men ofte kjenner jeg denne mattheten, og det blir tyngre å puste mens magen strammer seg. Hjelper å ta noen skikkelige "magadrag" og enten bytte stilling (hvis jeg ligger eller sitter) eller stoppe opp (hvis jeg går). Stakkars mannen min, han har trodd at fødselen er igang stadig vekk!.. Har vært mye plaget helt siden uke 15, er nå i uke 31, og har forsåvidt vent meg til dem... Enig i at det er greit å nevne for legen uansett. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå