Gå til innhold

Hvordan er tappen når en er gravid?

Anbefalte innlegg

har en unge fra før,og ettersom jeg har skjønt,så vil tappen til de som har født før alltid være litt åpen. og det er jo min..

men i dag synest jeg att tappen har lukket seg. kjentes nesten litt glatt og flatt ut..

Har hatt ømme bryster ca 1 uke nå,og mensen kom ikke i går da den skulle,men testet jo neg. da..

Er den tappen ett tegn på graviditet?

Fortsetter under...

Heia. Jeg er absolutt ingen ekspert, men jeg har forstått det sånn at når man er gravid vil tappen være lukket og hard (som en nesetipp) og at den kan ligge høyt/være bakovervendt. Se på www.pernille.info/livmortapp.

Og ang tester er det jo mange som ikke tester positivt før de har gått noen dager over ikm.

Lykke til! :-)

Har dere vært innpå pernille.info nylig? Det sto en advarsel om at man kanskje skulle være forsiktig med å ta så mye der oppi om man mistenkte graviditet.

"Man bør også slutte å sjekke livmortappen når man blir gravid, for å unngå å muligens framprovosere noe man helst vil unngå. Ikke dermed sagt at tappetafsing fører til abort, for all del! Men det er mye bedre å la det være enn å evt. plage seg selv med tanken "Kunne det vært unngått hvis..?" dersom det skulle gå galt.

Dessuten er det så store og individuelle forskjeller i hvordan gravide livmortapper kjennes ut, at man oppnår oftest ikke annet enn å bli skikkelig skremt, fortvilet og engstelig - og som regel helt uten grunn."

(klippet ut fra www.pernille.info)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...