Gå til innhold

Denne fete, mettende melka.....

Anbefalte innlegg

Jeg har en baby på 4 uker nå. Da storesøster var baby, var det én pupp om gangen per måltid; hun spiste seg altså mett av ett bryst.

Nå er jeg plutselig litt i stuss om hva som er "rett" (jeg vet jo at det kan variere fra barn til barn og fra pupp til pupp), for på sykehuset etter fødselen var de denne ganga så opptatt av at jeg ammet begge brystene... F.eks nevnte jeg for en barnepleier at babyen min sovnet så fort ved brystet, gjerne etter 5 min. Hun svarte kjapt: "Ja, hun har spist 5 minutter fra HVERT bryst?"

Oi!, tenkte jeg. Er ikke 5 min. pr bryst lite?? Da babyen min sovnet allerede etter 5 min., ville jeg lagt henne til samme bryst neste gang hun ville ha mat....!

Det jeg lurer på er hvor lenge en skal amme fra samme bryst før bytter til neste bryst? Er det når babyen slipper taket selv? Ofte er det en rap som må opp før måltidet fortsettes.

Jeg tenker igrunnen på denne fete, mettende melka som kommer etter å ha ammet fra samme bryst en stund. Hvis en skifter "for raskt", må jo barnet få i seg denne tynne melka på ny før den fete melka kommer?

Uff, en skal lure på så mangt. ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5709251-denne-fete-mettende-melka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ga av det samme ofte to ganger på sykehuset og så det neste to ganger - sånn ca - varierte litt hvor lenge han lå så regulert litt. Noen blir faktisk mette i løpet av 5 min og får med seg det de skal og på den tida. Du må ikke gi av begge

Tips - les på ammehjelpen.no

Jeg gir ALLTID bare fra ett bryst, og babyen min legger på seg 400 gr i uka - noe som er kjempe bra (og ganske mye). Føler at hun slik får stillet tørsten først og så får hun i seg ettermelken av det samme brystet. Hvis hun en sjelden gang er EKSTRA sulten eller masete etter kos, gir jeg et liten "attpåtår" fra den andre brystet, men da sovner hun ofte før hun har begynt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...