Gå til innhold

Har dere sex?

BAcer med mirakel-jente :)

Anbefalte innlegg

Er 6+2 idag.. Lenge siden vi hadde sex, og jeg savner det.. Men vi tørr liksom ikke helt.. Selv om jeg leser at det ikke er farlig, tørr jeg liksom ikke.. i TILFELLE...

Strevde lenge for å få denne spiren, og vil gjerne beholde den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har sex

ikke noe dere gjør kan ødelegge spiren.

mister du er det kun pga noe er galt, du kan ikke gjøre noe fra eller til.

men skjønner tanken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt sex siden midten av mai, og savner det ikke...Etter år med eggløsningstester, pliktsex og tilslutt assistert befruktning, frister det ikke. Er rett og slett deilig å slippe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hadd sex på nesten 2 uker. mest pga ømme pupper og litt stress med det å "skade" babyen.

vet jo at det ikke er noe farlig. men alikavel. men nå får d bli slutt på den slags tull. savner sex og man kan jo ikke gå i 8 mnd uten!!!

Stakkars sambo begynner nok å bli litt småfrustrert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja.. tenkte kanskje jeg skulle prøve meg ikveld.. Men var ute å gikk en tur med en venninne, og nå har han lagt seg :(

Kanskje imorgen? Litt forsiktig... Hvis jeg tør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har heller ikke turt å ha sex i frykt for at noe skal skje, vet jo at det er helt trygt men er fortsatt litt skummelt. jeg tenker bare hvis man tar misjonær så kan man jo få et par dask på magen..? det kan vel ikke være helt bra?

men vi har ikke noe problemer med å vente heller, så går bra foreløpig.. men vet ikke hvor mye lengre vi klarer å vente, kjenner jo at lysta stiger mer og mer.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er visst helt ufarlig når man går gravid, det er om noe bare bra (vi trenger jo fysisk kontakt og det å føle oss attraktive osv). Vi hadde vel tenkt å ta det litt piano i begynnelsen, men så hoppa jeg i dusjen med han og så fant vi vel ut at det ikke var noe moro med avholdenhet likevel ;-)

Hart lest at det skal veldig mye akrobatikk til for at det skal være farlig for barnet, og da mener jeg usedvanlig mye. Gjør som dere alltid har gjort og vær lykkelige i svangerskapet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har mye sex,ekstra mye etter jeg ble gravid. Å ha sex skader ikke spiren,den er for godt beskyttet. som sakt skulle du miste i senere tid så er det for at noe er galt med spiren.

Men for dere som selv om dere har hørt at sex ikke skader men alikevel ikke vil ta den sjansen,det finnes flere muligheter for å "ha sex "med partneren på. Da får dere den nærheten og kosen dere sikkert savner mest , mange måter å tilfredstille hverandre på selv om ikke "staken" er inni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg love deg. :)

Grunnen til at en mister er pga misdannelser i de iindre organene. Og som da gjør fosteret ulevelig utenfor livmor. (Derfor er den størte risken for og miste over i uke 12. For da er alle indre organer dannet ferdig)

Så om du mister så er ikke det pga sex, men pga at fosteret ikke ville klart seg uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye for å si det sånn! Hehe, jeg vet jo så godt at det ikke er farlig for den lille, men ja.. Det er en liten stemme inni hodet som tenker.. tenk om..

De gangene vi har hatt sex kan vi telle på en hånd.. Men men.. er det så viktig tenker jeg.. jeg orker ikke å ha sex når jeg ikke føler meg trygg. Konsentrerer meg mer om nærheten og ømheten jeg. Er koselig å ligge inntill hverandre og bare kose også.

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på ultralyd - alt så bra ut - fikke jeg beskjed om å ikke bade i sjøen eller badekar - og ikke ha sex. Dette til paserte 12 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder igjen sånn tilfelle.... siden jeg har hørt om folk som har mistet. Når de da blir gravid igjen har de får beskjed om å være forsiktig med sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en liten forsiktig runde igår, og det gikk helt fint :) Var ganske redd/nervøs, men det var ikke vondt, og det kom heller ikke blodspor etterpå.. phu.. d va bra :)

Deilig å kjenne han inni meg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har beholdt sengekosen som vanlig,men skal innrømme at jeg har vært obs på blodspor etterpå.

Heldigvis har jeg ikke opplevd å få det,så da fortsetter vi og kose oss sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Min kjære har nemlig lest i "barn i magen fra a til å" at sex ikke kan skade barnet + at min orgasme føles som massasje for babyen. Så vi er enige om at babymassasje bør en starte med tidlig.

Staten mener også at en kan ha sex, de har laget en forskningsbasert brosyjre som du finner på http://www.shdir.no/seksuellhelse/publikasjoner/er_du_gravid__19092

Jeg har stor tiltro til Sosial- og helsedirektoratet, de har blant annet en del ansvar for å holde jordmødrene faglig oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror faktisk det er ganske viktigt og fortsatt kunne elske og vise begjer fordi om mann er gravid for forholdet si skyld . Det blir nok forandringer som det er i eit forhold om mann ikke skal bli hysterisk og glemme hverandre også . stå på vi har hatt jevnlig sex helt fram til fødselen med alle tre og det har gått kjempe fint og all forskning viser jo at det er bare bra å fortsette å ha sex gjennom svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...