Gå til innhold

Er det snart over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper en av de kloke damene her kan gi noen gode råd!

Jeg har ammet stjerna fullt til hun ble 6 måneder; bortsett fra den tiden hun hadde vekststopp og vi ga ekstraflasker etter amming med MM og MME (fra 2 - 4 måneder). Hun har hele veien fått en flaske på senga med MM.

Da hun ble 6 måneder startet vi med smaksprøver med grøt i tillegg til amming. Nå er hun straks 9 måneder og får 4 måltider om dagen; grøt til frokost - brød eller banan til lunsj - middag (div) - og grøt før hun legger seg.

På en god dag ammer vi slik; natten 1 gang (mellom 3 og 4) - morgenen før vi står opp (rundt 8) - ettermiddag (før middag) og kveld (før grøt). Fram til hun var 7,5 mnd fikk hun kun grøt - lunsj og kveld.

På en dårlig dag (som det kanskje blir stadig flere av) ammer vi slik - natten 1 gang (mellom 3 og 4), morgenen før vi står opp og ikke noe mer - kun flasken på senga. Jeg prøver å tilby henne på samme tider som på god dag - men hun er bare ikke interessert.

Jeg pumper hver kveld før jeg legger meg.

Jeg lurer på; er dette riktig - skal hun på dette tidspunktet være såpass uinteressert og får hun i seg nok væske? Jeg gir henne vann i løpet av dagen, men hun er ingen stor racer på vann heller. Hvor lenge skal jeg måtte pumpe på kvelden - nå gjør jeg det for å ha en viss produksjon i gang. Må jeg gi henne noe melk i tillegg til dette? Må jeg pumpe mer??

Ble kanskje litt langt dette; men takk for at dere tar dere tid til å lese og svare/kommentere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er jg en av de kloke damene? he he. er nok vanlig at de blir intersert i andre ting enn puppen ja på denne tida. Blir ihvertfall melk tre ganger og antagelig får hun nok. av det ( og pluss vannet) Hvis du ikke får gitt henne vann elle mm kan du nå sikkert prøve litt juice om hun liker det

(bland m litt vann)

du kan å ringe ammehjelpen.

Skrevet

Er vanlig med en periode på denne tiden hvor alt annet er mer spennende enn puppen.

Kan godt hende at om en måned eller to er interessen på topp igjen.

Når det gjelder væskeinntaket, ser du om hun får nok væske ved at hun har godt våte bleier i løpet av dagen, dvs tisser godt. Hvis det blir lite/konsentrert urin får hun i seg for lite. Sannsynligvis får hun i seg nok. Er jo en del væske i grøt og annen mat også.

Lykke til :)

Skrevet

Hei igjen,

Takk for svar - kloke damer!

Hva med produksjonen? De siste kveldene når jeg har pumpet har det vært utrolig lite å ta ut 50-60 ml fra begge bryst mot normalt 150-200 ml. Må jeg gjøre noen tiltak for å opprettholde produksjon?

Skrevet

på dag tid når du ønsker å tilby så gå på et stille mørkt rom - kanskje får di i henne litt der.

Ellers kan du pumpe deg på dager hun er mindre interrsert hvis du ønsker å holde opp prod. men dette kan gå over og da er det som regel ikke så veldig vanskelig øke når interessen kommer tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...