Gå til innhold

Piadi, MaybeMe, Hebbie og Litjpia sin skravletråd nr 2 og for alle andre som vil ta en tur innom :o)

Anbefalte innlegg

Syns han det er greit at dem er over så mye ?

Dere må jo kunne si ifra at det ikke alltid passer - de tar seg virkelig til rette.

Har nettopp spist grønnsakene fra den gode suppa mi sammen med litt ris og lammekjøtt - det var så diiiiiiiiiigg. Nam nam....jeg legger bare på meg jeg, men orker ikke være aktiv i varmen og bekkenplagene.

Trodde det skulle være herlig å ha fri, men det er gørr kjedelig. Har ganske mye som skulle vært ordnet opp i, men jeg orker ikke.

Synd du ikke fikk ordnet med fri imorgen....

Får se om vi ikke får til noe til helga kanskje ?? Hvis de andre har tid.

Fortsetter under...

Ja han synes det er helt supert han! Og det gjør meg skikkelig sint! Prata leeeeenge med ham igår om både det og masse annet. Håper seriøst at han begynner å ta det jeg tok opp med ham alvorlig, for ellers ender det med at jeg pakker tingene mine og flytter fra ham. Begynner seriøst å gå lei av å sette alle foran meg selv. Og spesielt den kravstore familien hans. Har begynt å tvile på om det er lurt å få barn sammen med ham når familien hans er slik de er. Som f.eks dette da: Jeg fikk 10 gratis billetter da til Hilde og Brede show på Chat Noir i Oslo Tirsdag 01.08. Og da sambo fortalte familien sin at jeg hadde invitert foreldrene mine, søsknene mine, besteforeldrene mine og to venner av meg og han så ble de kjempe sure for at de ikke ble invitert. Jeg fikk kun 10 gratis billetter, kunne ikke få flere enn det. Dessuten er det mine billetter og jeg bestemmer jo hvem jeg vil ha med?!? *dån* Jeg gjør tydeligvis bare masse feil, ifølge dem! Men har nå bestemt meg for at jeg skal totalt overse alt og sørge for at jeg har masse planer for meg og sambo fremover.

Akkurat nå skal jeg og sambo jobbe med forholdet vårt og sørge for at vi står sterkere sammen. Jeg sliter veldig med å stole på ham for tiden, siden han alltid setter meg til side. Han har lovt meg å bruke mere tid på bare oss.

Sitter og gleder meg enormt til å begynne i den nye jobben. Elsker å være rundt barn. Og nå får jeg være det hver dag, nesten! Hihihi... Og kanskje om ca 1 år så har jeg en baby på fulltid selv. Det hadde vært toppen.

Man blir vel ganske fort sliten og slapp av å bare være hjemme ja. Kjenner godt til den. Får håpe jeg får fri på torsdagen, fredagen og lørdagen da så får vi lekt litt! Hihi... Nå skal jeg ta meg en smertestillende og sløve litt foran TV'n! Hihihi...

Hvorfor tror dem at dem har førsterett på alt ??

Og hvorfor er ikke jeg bedt ??!!!

hehehee ;op

Drit i dem....ikke la dem få ødelegge humøret ditt !!

Du gjør noe galt uansett i følge dem så da kjører du bare ditt løp...

Håper du har en baby om 9 måneder !!!

Jeg kjeder ræva av meg når det er så varmt at man ikke orker noenting.

Har fortsatt en stor kleshaug som roper på meg..

Men nå skal fikse lysthuset !! Ble så inspirert når verandaen er ferdig og ser bra ut....

Håper at du har tid til å komme på besøk fordi om dere skal bruke mye tid sammen - må jo se hvordan det har blitt her. Da kan du ta med samboeren din også...men uten resten av slekta til ham !! Er ikke plass til dem ;op

Ja nå fremover kommer jeg til å kjøre mitt eget løp. Sa klart ifra til sambo etter at han hadde fortalt at søstern hans kommer IGJEN imorgen, at så fort jeg har kommet meg hjem fra jobb så skal hu være på god vei hjem til seg selv. Har nok med meg selv og sambo for tiden og gidder derfor ikke måtte snakke med familiemedlemmene hans som alltid er tilstede. Nå slår jeg hardt mot hardt.

Ja får satse på at jeg har en baby om 9 måneder!

Varmen slår meg totalt ut! Orker rett og slett ingenting. Skal høre med hu ene som skal jobbe på kvelden hos meg imorgen om hu gidder å jobbe dagen for meg de tre neste dagene.

Ja selvfølgelig har jeg tid til å komme på besøk for å se hvor fint det er blitt hos Dere. Og skal nok få drassa med meg sambo også en tur. Hehehe... Og UTEN familien hans! Hihihi...

Forresten - bare ta dem med - jeg skal gi dem en Hebbievelkomst :o)

Blir bra her nå !!

Har ryddet dritt og søppel ute og spylt og skrubbet lysthuset og ommøblert inne. Foran huset ser det j...... ut - der står alt dritten som må kastes ;o)

Imorgen skal jeg se om jeg ikke får ryddet spisestua slik at de ekstra bordene blir satt bort - er så lei av ting som står oppetter veggen fordi det ikke er plass !!

Nå er det litt mange stoler inne - men så snart vi har revet veggen til det ene rommet så blir de stolene og tv-seksjonen satt inn der. Var ikke så lenge til vi skulle gjøre det :o)

Har blitt inspirert - nå siden vi har bestemt oss for å bo her og holder på å pusse opp - så er det kjekkere å finne nye muligheter for å gjøre det koseligere. Har liksom gitt f...... siden vi tenkte at vi skulle jo flytte.

Er så gøy å få det anderledes.....

Gleder meg til leieboeren flytter - da blir det enda mer forandring og bedre plass. Sambo har en del gode ideer for kjelleretasjen :o)

Det er så gøy !!

Det er sant det du skriver vennen! Man gir liksom litt blanke når man vet at man ikke har tenkt å bo et sted så mye lengre. Skjønner jo at dere nå vil fikse og ordne opp med tanke på at dere har bestemt dere for å beholde huset.

Idag er jeg mega sliten. Hadde egentlig planer om å ta med meg sambo på kino ikveld, men jeg orket rett og slett ikke. Har hatt lager dag i hele dag og å være innestengt på et lager hvor det rett og slett stinker helt forferdelig og samtidig er kjempe varmt, setter en del spor i hodet ens. Derfor har jeg ordna det så noen jobber for meg fra 10 imorgen. Deilig!!!

Skal ut å spise sammen med familien imorgen kveld siden lillebror fyller 20 år imorgen. Hihihi....Min lille lillebror blir 20 år?!? Det virker jo bare uvirkelig for meg da.

Venninna mi fikk tvillinger igår kveld. Og de er jo bare sååååå nydelige!!! Fikk MMS bilde av dem her idag tidlig. Ååååå jeg misunner henne og alle dere andre som er gravide. Ble så rørt da jeg så bildet at jeg begynte å gråte en tåreskvett.

Det er stille her i heimen, til tross for at både jeg og sambo er hjemme. Blir tidlig kvelden på meg siden jeg skal opp veldig tidlig imorgen da. Skal jobbe noen timer siden det er så mye som skal fylles på i butikken. Så her blir det natta snart...

Annonse

Du får overraske kjæresten med kino kveld en annen kveld.

Og snart så er det din tur til å få en liten baby som skal plage dere masse :o)

Håper du kommer snart på besøk....

Blir litt lite dette - er litt trøtt...

Skal nok få ordnet det slik at jeg får kommet på besøk snart! Håper at jeg kanskje får ordnet med fri på fredagen også, så kanskje vi kan leke litt da.

Jeg sitter nå og vurderer om jeg skal ta bilen inn til jobb imorgen eller om jeg skal ta bussen. Hmmm?!? Får kanskje bare se ann om når jeg står opp. Hihi... Er blitt skikkelig dårlig på å stå opp til rett tid for tiden. Sliter enormt med å sove for tiden. Er ikke pga varmen for vi har en kald vifte som står på hele natten. Ligger veldig urolig, har mange tanker for tiden osv osv.

Har nettopp spist kveldsmat med min kjære og nå blir det nok natta på oss ja. Hihi... Sitter bare og gjesper og ser dobbelt opp her jeg sitter. *dån*

Natta klem til dere alle! =)

Håper du får kommet her snart !!

Vi kommer til å få det så kos her - og de andre som gidder å komme.

Vil ikke ha noe oppstyr, bare litt jentetid...

Er ikke rart at du ikke får sove slik du har hatt det på jobb - jeg hadde sovet urolig selv.

Ikke så lenge siden jeg trødde i meg 4 skiver - litt små da...og er suuulten.

Kjøpte HaPå (pålegg på glass) - var godt. Spiste det da jeg var liten....

Duuu... jeg har sitti å trøkt i meg mat siden jeg kom hjem jeg... Sitter faktisk og spiser sjokolade nå. *dån* Jeg legger skikkelig på meg jeg altså. Snart så blir det vel ikke noen babylaging heller for det er ikke mange kiloene som skal til før jeg pakker inn kroppen. Hihihi....

ÆSJ... Ikke snakk om sjokolade, har sååååå dårlig samvittighet for sjokoladene jeg har spist i det siste.. : På søndag en 200 grams melkesjokolade, i går en 200 grams firkløver.. Skulle ikke jeg bli så sunn liksom ?? Uff.. måtte ut og gå tur når jeg kom hjem fra drammen i mårrest.. Hvordan skal jeg bli seende ut til slutt : ( ÆSJ OG ÆSJ !!!!!!!

Hvordan var det med den suppa hebbie ?? :)

Fikk forresten 160 mr.freeze hos min kjære for å være med på stranda og se på at dem bada i går.. Hihi.. jeg vet å ordne meg saker : ) Hva er planene for dagen da jenter ?

Her blir det å spise bursdagsmiddag med familien min siden brodern fyller 20 år. Gleder meg til biff ikveld ja! Hihihi... Ellers blir det kanskje en tur innom SIA for å besøke venninna mi som har fått tvillinger. Skal dra med meg sambo også slik at han blir litt ekstra babysjuk han også. Hehehe.... Må bare få ringt henne og hørt om jeg kan komme innom en liten tur.

Her er oppskriften på suppa så du kan prøve den ihvertfall :

1/2 kål

1 hel løk

1 rød paprika

1 hel bunt stangselleri

1 boks cannellonibønner - avrent og spylt rent for lake

1/2 spiseskje timian

2 fedd hvitløk - finhakket

1/2 - 1 L vann

2 stk terninger kyllingbuljong

1 boks hermetiserte tomater

Kutt grønnsakene i terninger. Selleristangen kutter du ca. 1 cm bred.

Ha alle ingredienser sammen i gryta og kok opp - la det småkoke i ca. 30 min.

Smak til med salt og pepper.

Sambo liker ikke stangselleri, men synes det er godt i suppa.

For å gjøre suppa mer fyllende så har du oppi kylling i terninger (ca. 1.5 -2 cm store terninger) og poteter i terninger.

Suppa med eller uten ekstra fyllet ser ut som en grønnsakslapskaus.

Når suppa er ferdig så er den kjempegod å brukes til vanlig hovedrett som erstatning for bare poteter eller ris etc.

Jeg tok og hadde grønnsakene og en bitte litt ris oppi en stekepanne og varmet - hadde oppi ekstra timian og salt og pepper...Knalldigg.

Jeg hadde det sammen med lammekoteletter - smakte himmelsk.

Kjempesunt og godt !!

Dette blir en stor gryte som holder hele uka, men du kan halvere oppskriften - men prøv deg frem med smak. Jeg har tatt det etter hodet, jeg er fæl med å ikke bruke oppskrifter og bruke tunga og hodet heller.

Annonse

Da har jeg vært på bursdags middag sammen med sambo og familien min. Det var utrolig hyggelig!

Tenkte siden jeg var i nærheten av AHUS så måtte jeg nesten stikke innom for å se om venninna mi og tvillingene hennes fortsatt var der. Og det var de!! Og gjett om de er søte da?!? En jente og en gutt. Fikk bare enda mere lyst på barn da ja. Hihihi..

Men her har planene endret seg en del. Vi har bestemt oss for å legge hele prøvinga på hylla en god stund nå. Med tanke på at jeg begynner i ny jobb og greier, så syntes vi begge at det er det beste akkurat nå. Selv om jeg til å begynne med satte meg litt på bakbena. Hihi.. Jeg vil bare få alt i orden her i huset, reise litt og sørge for at sambo og jeg har det skikkelig stabilt sammen først, før det blir noe baby her i gården.

Så nå blir det nok lite dere ser av meg her inne kanskje. Kan ikke love at jeg klarer å holde meg unna, men men... Jeg kaster meg nok på treffene ihvertfall.

Du MÅ komme på treffene : ) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kan ikke svikte oss nå vel...!! Kos dere masse.. :) Skulle gjerne hatt mer tid sammen med sambo, men ikke på bekostning av familien vår !! Syns godt du kan være her inne fordet om du ikke prøver altså !!

God klem til snuppa mi

Jeg forsvinner virkelig ikke for godt!!! Jeg kommer jo til å titte innom nå og da. Og selvfølgelig kommer jeg på treffene. Ingen tvil om det!

God klem tilbake til snuppa mi! =)

Ikveld skal jeg overraske sambo med kino og middag. Og det blir kanskje en liten pils ute sammen etter kinoen. Hvis været tillater det da. Hihihi.... Gleder meg til å overraske ham ja.

hmmm.....jeg flytta litt på høyre pupp og fant strekkmerker på sida.

Har ikke det på andre sida - så sambo sa magen vokste skjevt.

Er det derfor at jeg skrår mot venstre når jeg går rett frem ?? :op

Fikk melding at det er slutt mellom ei venninne av meg og typen - har vært sammen i nesten 6 år. Og det var et komplott bak ryggen hennes mellom han og dattera til eksen sin !!! I fremtiden skulle de kanskje bli sammen siden dem også har en felles datter...Blir så sint !!

Så mye trist som skjer for tida....

I dag har kanskje Fant bursdag så vi må ha kake !!! Og så tar vi en ny om han egentlig har en annen dag - vi har rota bort vaksinasjonskortet hans.

Nå stikker vi til Tønsberg....

Trist å høre om venninna di. Og jeg er enig i at det skjer mye trist for tiden.

Her er det nå snart leggetid. Jeg skal tidlig opp imorgen for å jobbe igjen. *dån* Slitsomt å jobbe 6 dager etter hverandre altså. Dessuten er formen skikkelig dårlig. Jajaja... Får bare holde ut. Blir skikkelig stress da.

07:00: Stå opp

08:45: Kjøre inn til Oslo

10:00: Åpne butikken

17:00: Ferdig på jobb, reise hjem

18:00: Hjemme

19:00: Til Lier på grillfest

Herregud! Jeg gruer meg til morgendagen allerede jo.

Nå skal jeg se om jeg får dratt med meg sambo til sengs også. Har litt lyst på en liten hyrdestund ja. Er en stund siden nå gitt! *flau*

Natta da jenter!

Er tungt å jobbe 6 dager i strekk....skjønner du er sliten.

Høres ut som du har en travel dag !!

Jeg tar det litt mer med ro - skal lage litt grillmat og dra til Nesøya ikveld på grillfest der. Det blir koselig. Heldigvis skal folk ha med barn så det ikke blir en heidundrendes fest som varer langt på natt - det orker jeg ikke. Har fortsatt vondt i hodet.

Håper du fikk en liten runde i senga igår ;op

Ble dårlig med hyrdestunden ihvertfall. =( Får satse på at det kanskje blir noe ikveld da.

Igår kveld var vi også på grillfest. Hadde det kjempe koselig, men idag vet jeg hvorfor jeg ikke har drukket alkohol på en god stund. Kommer nok til å bli lenge til neste gang ja. *dån* Så idag er det egentlig en skikkelig sløve dag for min del.

Imorgen er det da min aller siste arbeidsdag på jobben i Oslo. Skal bli sinnsykt deilig egentlig. Tirsdag blir det da en helt ny hverdag for meg. Jobbe med mange unger og greier. Gleder meg masse da! Hihihi...

Da skal vi på kino ikveld da. Blir kjempe koselig å komme seg ut sammen med gutten min og føle at vi er ordentlige kjærester. Vi har vært altfor dårlige til å gjøre kjæreste ting sammen. Føler på meg at vi kommer til å kose oss masse.

Idag tidlig sa plutselig sambo noe som gjorde at vi begge rett og slett begynte å felle noen tårer. "Jeg er så lei meg for at vi ikke er gravide." Bare det at han sa det fikk meg til å se fremover og satse på at det blir vår tur neste gang. Han sa også at han er blitt kjempe lei av å dra på fester og drikke og styre. Han savner de gangene vi satt hjemme istedet og han strøk meg på magen. (da var jeg gravid) Må si at jeg selv savner det ganske mye også ja.... =(

Så bra at han er åpen for dette da - dere trenger ikke rushe, men ta det som det kommer. Og få det som en bonus når den sitter som klistret.

Men er det ikke mulig å få de tablettene rett etter EL slik at den forsterker livmoren din når befruktningen skjer - så det samme ikke skjer neste gang ???

Er bra at han er klar for et familieliv :o) At han ikke er opptatt å feste hele tiden, men heller vil være hjemme og planlegge familien deres :o)

Jeg synes det er helt herlig å ikke stresse med hva man skal gjøre og ha på seg hver helg - men er selvfølgelig åpen for en fest en gang i blant. Så lenge det ikke blir skikkelig fullefest.....

Jeg skal tenke kjempepositivt på dere og håpe at det hjelper :o)

Blir spennende for deg å komme deg i ny hverdag og kose deg med masse barn istedenfor sure gamle folk ;o)

Vi skal ikke rushe denne gangen. Nå skal vi kose oss masse sammen den nærmeste tiden. Vi merket det igår at det gjorde underverker for oss å få litt kvalitetstid sammen. Imorgen blir det jo da Hilde og Brede Show på Chat Noir. Gleder meg! Familien min skal være med, men da har vi fortsatt to billetter igjen. Hmmm?!?

Gleder meg masse til å komme inn i en helt ny hverdag. Elsker jo å være rundt masse unger, så dette blir nok riktig bra.

Nei får vel nesten jobbe litt?!? Hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...