Gå til innhold

Jeg savner å kunne gå på jobb etter kun 4 mnd hjemme, er det rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes alle snakker om hvor fort både ett og 2 år hjemme går.. og at mødrene koser seg sånn hjemme med barn.

Er jeg helt crazy jeg da, som er førstegangs mamma og savner å kunne reise på jobb allerede nå...

Er litt lei meg pga av det, jeg er alene med min nydelige datter. Vi koser oss og alt går veldig fint!

Men jeg savner helt klart voksenkontakt og tid for meg selv, og kunne reise på jobb og JOBBE. men føler nesten jeg burde ha dårlig samvittighet for å ha di følelsene ovenfor min datter.

Noen andre?

Vil være anonym..

Skrevet

Hei

Vi er alle forskjellge og man trenger ikke ha dårlig samvittighet for det.

Har en venninnensom nå er gått tilbake på jobb, datteren er 5 mnd og pappaen skal nå ha esten av permisjonen.

Kanskje det er en mulighet for dere også ?

Min enninne er iallefall kjempe fornøyd !

Klem

Skrevet

jeg savner også å møte andre mennesker og komme meg ut litt :) har ingenting med jenta mi å gjøre,, vet jeg hadde savnet henne noe grusomt, men man kan bli litt små sinnsyk av å bare gå hjemme aene hele dagen:) er ikke så mange vettuge svar man kan få fra en liten en på 4 mnd. Savner liksom litt mer voksen kontakt i hverdagen:)

Skrevet

Som jeg skrev er jeg alene med min skjønne...

Ellers hadde vi nok hatt delt permisjon her ja!

Skrevet

Har det akkurat slik jeg også. Etter 20 år i arbeidlivet og plutselig skulle gå hjemme med en man ikke kan kommunisere all verden med blir det noen ganger lange og deppa dager.

Jeg har i hvertfall en mann som kommer hjem hverdag, og det hender han blir sprø når jeg bare må snakke når han kommer hjem sliten fra jobb.

Du skal i hvertfall ikke ha dårlig sammvitighet, selvom jeg kjeder meg i perioder og savner det livet jeg hadde før vill jeg for all del ikke bytte med en eneste en.

Ønsker deg lykke til med din datter og vil bare si at det vil gå seg til .

Skrevet

Ikke unormalt. Var selv tilbake etter 3 mnd halv tid (bor i et land uten skandinaviske velferds ordninger) og det var greit aa snakke med voksne igjen. Savner barna naar jeg er paa jobb og hadde jeg kunne valgt ville jeg vaert hjemme med de til minstemann var et aar, men det gikk fint. Var ofte innom jobben og spiste lunsj med kollegaer (mannen jobber sammen med meg) foer jeg startet opp.

Skrevet

Tusen takk for hyggelig svar!

Skrevet

Nei, det er ikke rart at du savner jobb og voksenkontakt, spesielt siden du er alene med datteren din.

Jeg er en av dem som blir "sprø" av å være hjemme hele tiden. Jeg er så heldig at jeg har en veldig fleksibel jobb, og har jobbet etpar timer her og der helt siden minsten var 2 uker. Gjorde forresten det med forrigemann også. Babyene har enten vært med eller vært med pappaen/mormor.

Jeg synes overhodet ikke du bør ha dårlig samvittighet for å savne jobb.

Dersom du tenker kreativt går det kanskje an å finne en ordning der du jobber litt? Det kommer selvfølgelig an på hvilken jobb du har...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...