Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 Siste undersøkelse hos jordmor har jeg gått ned i symfysemålet, fra 33 og ned til 30 igjen. Jeg har hele tiden ligget over, godt over rødstreken men nå er jeg akkurat på streken. Tidligere har jeg lagt på meg regelmessig, men nå har vekta stoppet opp. Jeg ble derfor sendt til ultralyd, hvor di mistenkte at babyn var 20-30 % for liten i forhold til gjennomsnittet. Kommer fra en liten plass og fikk ny time på et større sykehus hvor jeg skal få tatt nye tester. Er urolig og redd for at alt ikke er som det skal og at den lille ikke får næring. Er i uke 37 og lurer på om di setter igang fødselen dersom den lille ikke tar til seg næring? Flere som har erfaring med dette?
GRAM Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 kansje det er for at bebisen har seget ned i bekkenet.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #3 Skrevet 23. juli 2006 Ikke for å skremme altså, men min begynte å synke i uke 38 og det viste seg at babyen min ikke hadde vokst på 4 uker. Hadde lite fostervann og motstand i navlestrengen. Fikk vite etter fødselen at jeg hadde fått 2 stor innfarker på morkaka. Får den ikke noe næring så setter de i gang. Ble satt igang dagen etter. Fikk gutten min etter 7 timer.
lana<3 Skrevet 23. juli 2006 #4 Skrevet 23. juli 2006 Jeg har vært igjennom samme greia... jeg har ligget på den røde streken hele tiden og plutselig var det ingen vekst på to uker... fra uke 28 til 30 var mitt symfysemål 25 cm og ble liggende under den røde streken plutselig... Forstår hvordan du har det...de fant desverre ingen forklaring på hvorfor hun ble liggende under streken, men de målte tilførselen i navlestrengen, vekt estimerte henne, sjekket om livmorhalsen hadde åpnet seg, og hun var i fin fin form faktisk litt over normalen... De fortalte meg at så lenge babyen beveget seg som normalt så kunne det være at hun hadde snudd litt på seg...har også hørt at det hvis to forskjellige måler kan det oppstå litt forskjeller slik at ser ut som de ikke vokser mens de egentlig gjør det... Jeg bor ganske nær sykehuset så vi reiste inn og sjekket det samme dagen, utrolig beroligende...håper du får kommet deg inn og sjekket... lykke til og håper alt står bra til med den lille:)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 Hvordan finner di ut om babyen får nok næring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå