Gå til innhold

Juni: Ang pottetrening

dinforalltid

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest flere innlegg om barn som starter med pottetrening. Er jeg sær om jeg mener dette er for tidlig for "våre" barn? Det er sikkert individuelt som alt annet, jeg reagerte kanskje da jeg leste om 6 mnd gammelt barn som satt på potte / ble trent. Jeg lurer egentlig bare på hva dere juni-mammaer mener om dette. Med gode argumenter kan jo selv jeg endre mening!

Fortsatt god sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg... Tror vanligvis at man begynner med dette i 2-3 års alderen, alt etter barnets modenhet. Jeg ble også litt overrasket da jeg leste disse innleggene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen argumenter egentlig. Så lenge det ikke er noe press så ser jeg ikke noe galt i å sette barna på potte fra de er små. Når det er sagt har junigutten min aldri vært i nærheten av en potte - har ikke tenkt på det en gang. Jenta mi var tørr sommeren før hun fyllte to år - bursdag i november og ble tørr i juli/august - og det var henne selv som var veldig ivrig å gå på do når hun så broren gjorde det. Siden hun var så ivrig benyttet jeg bare sjansen. Eldstemann var tørr et par måneder før han fyllte tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig individuelt her. Mitt eldste barn begynte pottetrening bare 11 mnd gml. Da tisset hun på potta hver morgen - uten unntak. Hun gikk å hentet den selv og satt der til hun var ferdig.

Isak derimot er langt fra moden nok til det. Om jeg hadde tatt frem potta til han nå ville han helt sikkert bare lekt med den evt nektet å sitte på den. Ikke moden for pottetrening enda.

Så..dette må en se an litt... her venter vi en stund til med minstemann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har heller ikke begynt med pottetrening enda, syns det er litt tidlig enda... men det er helt sikkert individuelt når de begynner å sitte på potte, unger er forskjellige og godt er det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.. Vi har heller ikke begynt med potte trenig, men potten står i stuen, og hun bruker å sitte på den. (med klær på) Og når hun lufter baken, så setter hun seg der og lager lyd, så med henne tror jeg at jeg kommer til å prøve om ikke så lenge. Storebroren var ikke klar for slikt før han var over 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HAr jobbet i barnehage noen år, og ser desverre at mange presser barna til å gå uten bleie for tidlig....

Min lille gutt tok jeg på doen når han hadde problemer med avføringen - fordi d hjalp, og prøver å sette ham der av og til bare slik at han kan være litt vant med den. Men, han er alt for umoden til å bli tørrlagt enda! Syns ikke det gjør noe om han bruker bleie en god stund til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt på det engang jeg:-) Tror nok ikke jeg introduserer potta før neste sommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...