2 søte Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 hva er det, og hvordan merker du at du har det?
Gjest Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 Hadde dette 3 ganger på et par måneder i forrige svangerskap, ufattelig vondt før man får medisiner og nesespray. Det er vel tette melkekanaler, melkeansamling. Jeg merket det ved at jeg fikk vondt og ble veldig rød på puppen og så fikk jeg høy feber. nå har jeg kjøpt ull-ammeinnlegg og håper dette hjelper meg denne gangen!
Gjest Skrevet 23. juli 2006 #3 Skrevet 23. juli 2006 Jeg kjente det først med at brystet ble hardt og ømt og etter noen timer rødt og hovent med høy feber. Du trenger ikke medisiner alltid hvis du begynner forebyggende med en gang du kjenner noe. F.eks ta en varm dusj og spyl og masere brystene så du får åpnet melkegangene. Brystbetennelse er pga tilstoppede melkeganger og er utrolig smertefullt. Er du i tvil å det ikke er så veldig lenge siden du fødte så ring føden så vil de hjelpe deg evt be deg komme ned så de får hjulpet deg. Jeg slet veldig med b.betennelse da jeg fikk mine gutter og er forberedt dennegangen med mange ullinnlegg.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #4 Skrevet 23. juli 2006 har heldigvis ikke hatt det. men kjenner noen som har ,å de sier det var grusomt. jeg har tatt de fleste forholdsregler. tømmer bryste mitt ordentlig under amming,passer på at det blir tømt ut fra siden av bryste. masserer eventuelle melkeknuter mens jeg ammer. å bruker amme innlegg av ull.
clio Skrevet 23. juli 2006 #5 Skrevet 23. juli 2006 Hadde brystbetennelse sist jeg ammet. fikk det den første uken etter fødsel. Pass på at brystene ikke blir kalde (bruk ull ammeinnelgg, pass på varme klær til vinteren, pass på air condition i bilen). Brystbetennelsen opplevde jeg som klumper i det ene brystet. Prøvde med kjerringråd som varmt vann og massasje. Hjalp ikke. I rillegg fikk jeg feber.Kontaktet barselploiklinikken, de prøvde å hjelpe meg, før jeg ble lagt inn og fikk antibiotika. Fikk deretter en nesespray som jeg tok før amming og skulle hjlepe på og åpne melkegangene. Hadde fortsatt tett ganger, kontaktet Balderklinikken og fikk akupunktur. DETTE HJALP, og jeg ble HELT bra.....
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 Er det noen som vet om man kan få dette før man har født? Mener å ha lest i et innlegg her inne at man skal passe seg for å ikke få brystbetennelse dersom man får melk tidlig. Jeg har hatt lekkasje fra brystene fra uke 18, ikke like mye hele tiden, men til tider en god del, særlig om natten. Jeg har ikke begynt å bruke ammeinnlegg pga dette. Noen som vet om man burde begynne å bruke ull-inlegg allerede nå sånn for sikkerhetsskyld? Eller ta noen andre forhåndsregler? Har ikke noe vondt i brystene eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #7 Skrevet 24. juli 2006 hvis du lekker mye så kan du vel kjøpe ull ammeinnlegg. men tror ikke sjansen er stor for å få bryst betennelse før du begynner å amme. for det er da melkeproduksjonen starter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå