Gå til innhold

Fleregangsfødende se hit???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten datter på snart 20 mnd.og venter nr 2 nå med termin om 3 uker..Jeg fikk vår første datter 14 dager over termin (ble satt igang). Mitt spørsmål er om deres barn har følgt et spes mønster.Dere som har fått før termin med først,har dere fått før med nr 2 også???Og dere som har mått gå over termin med nr1 har dere også gått over med nr2.. Håper å slippe den kjipe overtiden denne gang=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i same situasjon som deg. Har ei jente på 20 mnd. og ventar neste om 1 mnd. Med storesøster gjekk eg 10 dagar over og er vel forberedt på å gjere det igjen. Snakka med jordmor om dette, og ho sa eg kunne rekne med å gå over,men ikkje så lenge. Kanskje det berre vart ca 7 dagar denne gangen, men det vites jo egentlig ikke...

Skrevet

Fikk min 1.prins en dag etter termin,

min prinsesse 6 dager før termin. Så denne gang håper jeg på 2.prins ca 10 dager før:)

Gjest Frantic
Skrevet

Ifølge spesialisten jeg har gått til mener han at noen er slik at de føder før og andre etter termin - dette har visstnok med kroppens hormoner å gjøre......... men det er jo aldri noen regler uten at det finnes unntak, og en hører jo om så forskjellig, så det kan nok variere tror jeg :-) Min første kom 8 dager før termin og andre kom 4 dager før. Håper også denne gangen at jeg føder før, men en vet vel aldri......

Skrevet

Jeg fikk datteren min på menstermin, 5 dager før ultralydtermin. Ingen tegn til fødsel før riene startet. Denne gangen er jeg 9 dager over termin...Har jo hørt at andregangsfødende ofte får litt før, men det finnes jo en del unntak. Håper virkelig du slipper å gå over terminen, men råder deg til å ikke forvente å få før. Det gjorde jeg og de siste ukene har vært uutholdelig lange.

Det virker som om mange andregangsfødende går med fødselstegn veldig lenge...Slimpropp som går, masrier, kynnere osv, men likevel kommer det ikke ordentlig i gang. Jeg har trodd at fødselen var like rundt hjørnet siden slimproppen gikk 26. juni...faktisk er jordmoren min også overrasket over at jeg ikke har født enda, hun var sikker på at jeg kom til å føde før termin.

Kan jeg forresten spørre deg hvordan du opplevde det å bli satt igang? Er jo en viss mulighet for at jeg må settes i gang....

Skrevet

Til 2.gangs,14juli og drittlei.

Jeg har bare positive opplevelser fra det å bli satt igang..Vi møtte opp på føden kl 07.00 på morningen.jeg hadde så pass åpning at dei kunne ta vannet (ca1/2 cm tror jeg) slapp å ta modningsstikkpiller..Jeg fikk rier etter ca 5min.Var lite effektive rier men kom ofte ca 5 rier som varte et lite min på 10 min.Men jeg fikk ikke noe særlig effekt av dei..Jeg fikk epiduralbedøvelse ca i 12.00 tiden.Og fikk rie stimmulerende drypp i tillegg. Dette fikk gang på åpning gikk fra 2-3 cm til full åpning kl 16.00.. Hadde press rier en god halvtime og 16.36 var hun ute..Det som var greit var at vi reiste inn og visste at nå skulle vi få babyen ut uansett.. DU må ha lykke til å håpe du starter av deg selv(det er jo det mest naturlige) Ellers er det ikke det værste å bli satt igang..

Skrevet

Hei, hos meg så begynte fødselen med at vannet gikk begge gangene, men uten å få rier. Måtte settes igang. Første gangen 4 1/2 uke før termin og andre gangen 10 dager før termin. Begge gangene har jeg hatt tegn ca 3 uker på forhånd som at slimproppen har gått og tegningsblødning.

Skrevet

vet akkurat hvordan du har det! gikk 14 dager over sist og ble da satt ignang.. håper utrolig masse på å starte av meg selv denne gangen, og gjør alt jeg kan for at det skal skje!! modningsakupunktur en gang i uken, kombinert med fotsoneterapi. bringebærbladte og kapsler og vil nok prøve alle kjerringråd som finnes da terminen er rett rundt hjørnet!

Skrevet

Hei

Hos meg har det ikke vært noe mønster på når fødslene starter. Den første fikk jeg 6 uker før termin, nr 2 fikk jeg 6 dager før termin. Nå har jeg 6 dager igjen til termin med nr 3. Denne gangen har jeg hatt flere tilfeller av falske alarmer - flere timer med rier om nettene, men det stopper opp. skikkelig kjedelig. Trodde jeg skulle føde en god stund før termin - veldig dumt gjort å tro noe sånt for da blir ukene fram til termin VELDIG lange!!

Skrevet

Hei! Jeg fødte 1.mann 10 dager over termin og 2. mann 6 dager før termin:o)

Skrevet

Jeg fikk første 8 dager før termin, men ble satt igang etter mange timer på sykehuset med dårlige rier. 12 dager til termin nå... men masse tegn (slimpropp gått, tegningsblødning, rier, åpning...)på at fødsel nærmer seg, blir bare sliten av det ikke skjer noe "ordentlig". Men det ser ut til at det er ganske vanlig andre gangen?

Skrevet

Hei jeg har født begge mine 6 dager etter termin. Så du kan trygt si at kroppen min har fulgt et mønster. Men det var jo to forskjellige fødsler også, førstemann brukte jeg nesten 24 timer på å få ut mens andre mann kom som ett skudd 3 timer og 8 min fra første ri...

Skrevet

Tusen takk for svar=)

Tror jeg plusser på 2 uker på termin,så kan jeg heller bli positivt overraska om noe skulle skje før..

Jeg starter opp med modningsakkupunktur nå på onsdag kanskje det hjelp å få meg i gang selv denne gang..

Men tror det er lurt å ikke ta det som en selvfølge at jeg skal føde umiddelbart.. Det funker jo forskjellig fra person til person.Men da har jeg lissom gjort mitt for å få gang i det..

Skrevet

Jeg har født tre barn. Førstemann kom 8 dager før termin, nr to kom tre uker før termin og tredje kom en dag etter termin. Håper ihvertfall at jeg slipper å gå over termin. Begynner nok å vente på fødsel en måned før jeg da, siden nr to kom tre uker før(optimist :-D)

Skrevet

Jeg gikk 11 dager på overtid med første og både legen og jordmor mente jeg ville gå litt over med nr 2 .. Hun kom 3 dager FØR termin , nr 2 kom dagen før termin og sistmann kom på selve termindagen , så for min del var det ikke noe sammenheng med den første og resten av gjengen (var veldig glad jeg ikke gikk over med de 3 siste , for det var de 11 lengste dagene jeg noen gang har opplevd)

Lykke til

Skrevet

jeg fikk nr 1 en uke før termin, nr 2 kom også en uke før termin..

Skrevet

gikk 6 dager overtiden med første mann, fikk nr 2 rett før eldste fylte 20 mnd,og han kom 2 dager før termin. venter min 3. og han kommer sikkert ikke før terminen som er på onsdag..

Skrevet

Jge gikk en dag over termin med første, og 12 dager over med andremann. Håper og ber om at jeg slipper overtid denne gangen også, JM sa at det ikke var sammenheng mellom dette.

Skrevet

Jeg gikk 14 dager over med førstemann, og ble satt igang. Regner egentlig med lang overtid denne gangen også (men heller ks fremfor igangsetting)

Min mor gikk 16 og 17 dager over med sine... Lurer på om det er arvelig!?

Skrevet

Jeg fikk førstemann på termindagen,nr to dagen etter termin,og nr tre tre uker før termin:)

Skrevet

Har gått over termin med de tre første, igangsatt på to av dem.

Nå slipper jeg overtid, skal settes igang til termin :D men ellers hadde jeg nok gått og gått og gått-igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...