Gå til innhold

Når skifter/skiftet dere fra bag til sportsdel på vogna?

Anbefalte innlegg

Hei har dere noen sysnpunkter/erfaringer med når det passer å skifte fra bag til sittedel/sportsdel på vogna?

Sønnen min er nå 5 mnd og på god vei til å vokse ut av bagen på Quinny vogna. Vi har tidligere forsøkt å bytte, men da nektet han å sove, ville heller se på alt det som skjedde rund siden sittedelen ikke er like tett som bagen. Det som er helt sikkert er at bytte må skje før vinteren siden det ikke er plass til både baby og Voksipose samtidig....

:-)

Fortsetter under...

Hei lilleSara

Eline er 5,5 mnd. nå og vi skiftet fra dreamybaggen til sportsvognen når hun var akkurat 5 mnd.

Hun begynnte å bli ganske så grinete(sur) når hun var våken og lå i baggen, ved å skifte får hun sett mer og foreløbig på de 2 ukene vi har brukt sportsvognen har det fungert greit.

Når jeg ser hu er trøtt henger jeg helseteppe foran åpningen da er det ikke noe spennende å se på lenger.

Ettersom baggen bare er beregnet til rundt 6 mnd. må du uansett skifte i god tid før vinteren.

Lykke til.

PS.

Ser du sier voksipose. Det jeg har hørt er at det der for trangt med voksipose og barnet i vognen så når vi kjøpte vinterpose kjøpte vi dunpose den med en bamse inni, kan også brukes til 3-5 år.

Den blir lettere og er ikke så klumpete oppe i vognen som voksien.

Bare ett tips hvis du ikke allerede har voksipose.

Vi bytta da lillegutt var 4,5-5 mnd, da lå han bedre i sportsvogna. Hadde voksipose da, men det var i slutten av september/begynnelsen av oktober. Men vi har brio kombi, kan være forskjell der. Den er vel litt tettere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...