Lykke og glede Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 Jeg lurer på dette med å bli igangsatt; blir fødselen hardere? Jeg tenkte å be de om å sette meg igang dersom ingenting har skjedd til tirsdag. Skal på overtidskontroll igjen da og er da 11 dager over termin. Er veldig sliten nå av masrier osv. og syns det er lenge å vente til 1.aug som er "siste frist" før de setter i gang. Samtidig vil jeg jo at fødselen skal starte naturlig.... Hva mener dere om igangsetting? Blir glad for synspunkt og erfaringer
*heldigmamma* Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 Om jeg ikke har født før onsdag skal jeg til sjekk på sykehuset og får evt igangsetting da. Men da er jeg 14 dager over termin. Jeg har ikke hørt noe om at fødselen blir noe hardere enn vanlig, men har hørt at det skjer fortere siden riene blir satt igang. Men har ingen erfaring, og dette er bare noe jeg tror... Lykke til ihvertfall!
Gjest Skrevet 23. juli 2006 #3 Skrevet 23. juli 2006 Jeg ble satt i gang sist. Var ganske tøff fødsel fordi den gikk på 4 timer fra første rie, ingen pause mellom riene. Men, tror ikke den er noe hardere enn vanligere fødseler, går bare raskere. Jeg hadde iallfall en fin fødselopplevelse uannsett:-)
Lykke og glede Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2006 Takk for svar:-) Lykke til til dere:-)
Frk. Fryd Skrevet 23. juli 2006 #5 Skrevet 23. juli 2006 18 dager over termin fikk jeg en modningstablett. Jeg hadde ingen åpning og det begynte å bli lite med fostervann. Det hjalp ingenting og dagen etter fikk jeg to stk. Det hjalp èn cm og jeg ble satt på drypp dagen etterpå. 20 dager over termin. Da kom riene ganske rask og uten noe særlig mellomrom. Det ble litt heftig for jr og endte med haste-keisersnitt. Alt gikk heldigvis bra. Vet det er forskjellig praksis fra de forskjellige sykehusene når de setter igang. Det er sykehuset som bestemmer når det skal gjøres. Stort sett. Lykke til :-)
Benni-min Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 Hei. Jeg har også termin 14.juli og skal på sjekk hos jm i morgen. Da er jeg 11 dager over tiden. Har fått time på sykehuset på 2ukers overtidskontroll, og regner da med å bli satt i gang, på fredag. Er litt redd, men gleder meg til å få det unnagjort. Jeg har hørt med forskjellige folk om fødselen blir vanskeligere eller noe når en blir igangsatt, men har ikke fått noen klare svar. Min gutt har ikke festet seg heller ennå, men jm sier det ikke gjør så mye. Mange føder uten at hodet til babyen har festet seg.
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #7 Skrevet 24. juli 2006 Jeg ble satt i gang med drypp på tirsdag pga at vannet var gått 2 dager før. Riene ble nok veldig sterke i forhold til uten drypp. Men jeg hadde en fødsel på 2 timer, så jeg vet jo ikke om det gjelder alle. Jeg slapp denne modningspillen for jeg hadde 3 cm åpning når jeg kom inn. Prinsessen er iallefall kommet og vi koser oss her hjemme. Blir 3 natten hjemme nå..og hun blir bare søtere og søtere for hvert min som går.
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 24. juli 2006 #8 Skrevet 24. juli 2006 min vennine ble satt i gang, hu synes det var helt forferdeligt.. sikkert fordi riene hadde i noe pauser og att det gikk litt fort..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå