Gå til innhold

Bestiller dere time selv hos jordmor


MalinL *2 gullgutter*

Anbefalte innlegg

eller gjør legen det?

 

Håper legen min kan snakke med helsestasjon for meg, for jeg ønsker jordmor i en annen kommune enn den jeg tilhører. Hvis ikke blir det fryktelig langt å kjøre på kontroll. Og da jeg ringte selv var de meget lite behjelpelig.

 

Noen som vet hva som er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!

 

Det er vanlig at man bestiller dette selv. Men hvis du ønsker annen enn i det området du tilhører så er det sikkert greit at du forhører deg med legen om hvordan du skal gå frem.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bestille selv, men har skjønt at det ikke blir lett. Har allerede ringt 3 ganger og fått beskjed at hun ikke har tid *sukk*.

så vi får se. Må kanskje ta det også privat. (Måtte ta legen privat pga dårlig fastlege som ikke ville/kunne hjelpe). Synes det er merkelig at de ikke kan prioritere ihvertfall 1 time med førstegangsfødende som ikke vet opp og ned på en baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette er første gangen jeg skriver her - litt gøy;-)

 

Ang. jordmor - du har krav på å få komme til jordmor ifølge pasientrettighetsloven jf kommunehelsetjenesteloven. Får du ikke komme til kan du klage til Helsetilsynet i fylket ditt. Kommunene plikter å stille m jordmor til gravide som ønsker det, men mange kommuner lar det være. Problemet er at ingen sier fra, slik at det blir kjent. Jobbet litt hos Helsetilsynet, og der ble de kjempe glade hver gang en gravid klaget, da kan de nemlig pålegge kommunen å få sving på jordmortjenesten sin.

 

Ang. privatlege, du kan jo vurdere å bytte fastlege. Dette kan du gjøre to ganger i året. Er jo ikke vits i å ha en lege som ikke er tilgjengelig. Det verste er jo at han tjener penger bare på å ha deg på lista si, selv om du går til noen andre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...