Gå til innhold

September: hvordan er formen jenter?


Gjest

Anbefalte innlegg

lurer på hvordan dere har det om dagen...?

er dere mye plaget med diverse,eller er det bare fryd og gammen?

føler at jeg sliter mer nå..kynnere har jeg hadd lenge,men her har det dukket opp både stikkinger og annet vonde ting.humøret er labert,og bevegelsene er vonde.(kan ikke huske det var det med di andre...)

det eneste positive akkurat nå er at termin nærmer seg,og matlysta holder på å bli bedre..(på tide)

men alle dagene er jo ikke like,gudsjelåv !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat i dag er jeg i kjempedårlig form. Dårlig i magen! Føles ut som det er litt rier ute å går, men ikke så gale at jeg er redd. Går nok over når magen er fin igjen. Har lagt på meg 14 kg ca, det styrer humøret litt pga jeg har så lav selvtillitt.

Reiser på ferie i mrg, så jeg er spent som bare juling på hvordan dette skal gå! Bebisen har snudd seg, 3-4 uker siden. Gleder meg til dette er over! Da skal jeg bare kose meg med gutten min og bebisen som er jente!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også noe som tyder på rier her,men vet ikke helt.får sånne tak kan man si...lagt på meg lite jeg,noe som bekymrer meg,men på vekstkontroll var det ok.så jeg får tro legene da,hehe

turte ikke reise på ferie jeg.siden jeg hadde blødninger og mye kynnere,men jeg sitter her ennå,så.....

begynner å glede meg til jeg kan sove en hel natt,uten dobesøk og kynnere.det skal bli deilig gitt..bare noen uker igjen nå,så er alt av vonter glemt.

kos deg på ferie.går sikkert helt fint skal du se =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei! Har bekken løsning og føler meg tung . Men det går veldig bra. Er ofte på do og har fått vann i beina .

Er gravid med nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm..

 

inntil for en god uke siden ville jeg nok sagt: fin!!

Nå kommer det flere og flere "bivirkninger" av denne graviditeten til overflaten. Vondt i ryggen og nedover på hver rompeball.. Sover dårlig om natta, må opp og tisse mye og har kramper i leggene.

Jobber fullt ennå, men skal til legen i dag så får se... Føler jeg syter nå... Men alle har jo noe i slutten av graviditeten, og jeg er ikke en av de som er verst rammet.

 

7 og en halv uke igjen til termin... Men regner med å måtte gå på overtid, så blir vell om 9 uker ca... Den siste perioden er tung merker jeg, er jo blitt litt tyngre og magen strutter. Gleder meg til resultatet kommer:)

 

Gleder meg også til å kunne gå tur igjen, og til å kunne begynne å trene... hehe... er ikke akurat en treningstype, men skal bli deilig å kunne bevege seg og svette skikkelig igjen:)

 

Lykke til alle september jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ikke så aller værst, den - har noen dager vondt i ryggen, stikkinger nedentil og er trett, tendenser til halsbrann....

 

Baby beveger seg voldsomt, masse aktivitet til alle tider!

 

Ellers er jeg redd for at baby vil ut for tidlig, så jeg forsøker å ta det med ro et par uker nå, så han får gjort seg fet til å møte verden....

 

Syv uker igjen, håper han holder seg inne i magen iallfall fem uker til...

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

formen min er faktisk veldig bra... bare 6 uker igjen nå... glemmer nesten at jeg er gravid til jeg ser ned på magen min.. er self. litt mer sliten og vanskelig å finne sovestilling og må på do offtere... men ingen store problem.. er svært fornøyd...håpe det holder seg sånn... men jeg begynner også å bli litt lei... glede meg til babyen kommer ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig i grei form, men er 40% sykemeldt pga jeg har så mye kynnere! (De kommer jo hele tiden, uansett hva jeg foretar meg!) Så jordmor anbefalte meg å trappe ned litt, og det har jeg gjort - og det har hvertfall hjulpet litt! Utrolig deilig å jobbe halve dager nå... Skal på svangerskapskontroll om 1 uke, og håper inderlig å få fortsette med å jobbe redusert fram til permisjon 21. august.

 

Ellers føler jeg meg tungpusten hele tiden, det er vondt å bøye seg (må ha hjelp til sokker og sko) og er ganske trøtt og slapp (men det kan jo ha noe med varmen å gjøre også).

 

Har også begynt å kjenne stikkinger i skjeden og mensmurringer av og til. Lille jenta i magen er helt vill til tider, virker nesten som hun vil ut gjennom navelen til tider, hihi :-D Blir litt sliten av det, særlig når hun setter i gang når jeg skal sove. Hun hikker også veldig mye, opptil flere ganger om dagen. Da hopper hele magen, og jeg blir litt sliten av det for det merkes så godt nå!

 

Har forresten vært på fødelsforberedende kurs, noe jeg anbefaler sterkt, for det var VELDIG ålreit og fikk masse nyttig info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bra den.. har fått hovne føtter på varme dager, har blitt numen i fingertuppene mister følelsen der..

Babyen er veldig aktiv for tiden:-)

Er blitt mer trøtt nå i d siste...

Synes tiden har gått fort, satser på at aug ikke blir så varm mnd....

 

Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig i veldig fin form og har vært det hele tiden. Men nå den siste uken begynner jeg å merke litt mer til at jeg faktisk er gravid og det ikke er så lenge igjen (er jo faktisk høygravid nå!). Har hatt litt stikkinger i ryggen, krampe/knivstikk i skjeden og en del vonde spark. Sliter også litt med å få på sko (langt skohorn anbefalles!) og er ikke særlig grasiøs når jeg skal opp og ned fra liggende stilling. Vrir meg også en del om natten. Men tro det eller ei så må jeg ikke opp på do om natten:o)

Får litt vann i føttene de varmeste dagene og det kjennes ut som føttene brenner på kveldstid. Men dette går heldigvis opp og ned fra dag til dag.

Babyen er veldig aktiv og hikker en del. Tror hun har ligget med hodet ned i flere uker. Skal til jordmor neste uke, så da får jeg vel vite om det stemmer.

Ellers lever jeg som normalt, men jeg har ferie om dagen da, så det blir rolige dager. Skal egentlig jobbe fra mandag frem til permisjon 11. august, men det tror jeg blir noen rolige og korte dager i såfall. Orker ikke tanken på nesten 14 dager med stress nå.

Tror vi har det meste av utstyr under kontroll. Skal ta et siste overblikk i løpet av uken.

Lykke til alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er varmt! og tungt å jobbe... men egentlig går det ganske bra... har jo hverken plager med for tidlig bekkenløsning eller det som værre er og nå er jeg straks høygravid også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har vært gjennom det meste man kan ha under en graviditet. Er helt sykemeldt pga bekkenløsning.Har masse kramper i leggene. Heldigvis ikke så mye vann i kroppen enda, men litt er det jo. Har også en del hodepine og kvalme. Og nå har jeg også fått endel mensmurringer i ryggen. De kommer hver ettermiddag og varer i noen timer. Men allikevel føler jeg meg mye bedre enn det jeg gjorde i forrige svangerskap, som endte med svangerskapsforgiftnin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off ja,jeg føler akkurat det samme.hadd det meste,men slapp unna den kvalmen i starten da...var i temmelig "vanlig" form da jeg starta tråden(sånn jeg har det til vanlig),men nå....ja,mere skriver jeg ikke om den saken...=0/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei..formen min er så der..skal egentlig ikke klage for det er mange der ute som har det værre..

Jeg er mest plaget av kramper i leggen,mye halsbrann og kynnere..kommer ganske ofte når jeg beveger på meg...Så jordmor har bedt meg ta det med ro..Så da gjør jeg det...Blir fort sliten i ryggen og denne varmen gjør meg svimmel..Har vært plaget med lavt jerninnhold(Hgb) før,men i løpet av svangerskapet ligger verdien der den skal ligge så det er jo vel og bra:) Ellers er alt utstyr under kontroll..Kjøpte vogn i går..STAS:) Emmaljunga Edge Duo Combi..Gått vi bestilte igår..for det er få av de igjen omkring..noen steder er de helt tomme for den modellen og får ikke igjen før slutten av september..og det blir litt i det seneste laget..Var i Sverige for å kjøpe den på mandag for da hadde de fått inn et lass med vogner onsdagen før..men alle var borte...kjipt..og på strømmen hadde de også få igjen...men vi har fått den vognen vi ville ha:) Håper alle andre har det bra og at dere er fornøyde med evt innkjøp=)

 

Fortsatt God Sommer alle kommende eller allerede mammar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...