Gå til innhold

er det noe man kan spise som hjelper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker ikke hva de heter men det er noen avføringspiller man kan ta (det er reklame for de på TV...) Tror de begyner på D.........

Uansett, de virker kun på tarmen og kan tas når man er gravid.

Men det er klart, i lengden er det vel ikke noe man skal ta... men sånn for en gangs skyld.......

Annonse

Legen min anbefalte noe som heter Lactulose. Det er en søt litt "klissete" væske man kan blande i juice etc. Den er bedre enn de tablettene de reklamerer for på tv som heter Dulcolax eller noe sånt.. Den væsken får tarmene til å jobbe selv!! Taes på kvelden, og dagen etter: BINGO!! hi hi..

lykke til

Jeg har faktisk fått fart på sakene etter at legen anbefalte meg å drikke mineralvann med magnesium i. Dvs hun har anbefalt meg ett merke som heter Hepar, men jeg vet ikke om det finnes i Norge. Det inneholder magnesium, så jeg regner med det er det mineralet som hjelper.

Før var det dobesøk sånn en-to ganger i uka, nå har det vært 4 ganger på 5 dager, og jeg føler meg så mye lettere! Og vann drikker jeg jo uansett så det er kjempeenkelt.

Annonse

Et par håndfuller svisker setter igang systemet på gubben og dattera mi i hvert fall... hehe :) Klassisk triks for unger hvis en helst vil unngå avføringsmidler. Frukt generelt virker lakserende, bortsett fra banan, som er så fiberrikt at det BINDER magen.

Lactulose er også veldig ok å bruke, skal være trygt også i graviditeten så vidt jeg vet.

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...