Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Til alle som sliter med prøverør og lang ventetid: Det er håp der fremme! Vi har hatt 4 prøverørsforsøk siden 2004, og prøvde på naturlig måte 1,5 år før det igjen. Ventetiden mellom forsøkene har vært lang. Nå hadde vi nesten gitt opp håpet, snakket adopsjon m.m. Etter påsken i år gjorde vi et siste krafttak med trening, vitaminer, sunt kosthold, akupunktur, alkoholavholdenhet og mindre stress før 4. prøverørsforsøk. Og det satt!! Jeg er nå i 13. uke! Helt fantastisk! Det var svært nervepirrende, for i 3. forsøksrunde var så dårlig at kun ett av 12 egg ble befruktet (mikroinjeksjon). Nå som vi hadde forberedt oss så godt ble hele 7 av 15 egg befruktet. Jeg stresset ned og passet godt på meg selv i ukene som kom............ Vi kunne ikke tro det da testen var positiv. Først under ultralyden i uke 8 da legen bekreftet så tydelig svangerskap og termindato, gråt jeg. Jeg som vanligvis er en rolig og balansert jente gråt så tårene sprutet mens legen forklarte hva som ville skje videre. Det er en sterk opplevelse å skulle bli foreldre når man har kjempet så lenge! Til uka skal vi på ny ultralyd på Volvat, og gleder oss kjempemye. Vi vil gjøre ALT for at dette skal gå bra. Det er kanskje vår eneste sjanse. Når vi forteller det til vennene våre, kommer det også mange gledestårer, de vet hva det har kostet. Trengte bare å fortelle vår lille historie til dem som strever: Ikke gi opp!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5705959-vi-greide-det-etter-4-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer masse!!!! Kos deg masse med spiren din :-) En inspirerende historie dette :-) Hva slags vitaminer tok dere? Hva slags akupunktur prøvde dere, og gikk begge to??? Jeg skal nemlig begynne å prøve den alternative veien nå...

Annonse

Vi tok akupunktur begge to på Balderklinikken i Oslo. Det var vanlig akupunktur mot barnløshet. Det bedrer blodtilførsel til livmoren for meg og sædkvaliteten til min mann. Sædcellene dannes ca. 70 dager før de "leveres" og derfor må akupunkturen for mannen begynne tidligere enn for damen. Sædkvalitet ble merbart forbedret, heldigvis (to ganger med akupunktur og to ganger uten viste forskjell!).

Jeg hadde flest timer etter at jeg startet på sprøytene, og rett før og etter at eggene ble satt inn.

Vi tok begge omega 3, folat/B-vitamin, C-vitamin og sink. Ellers tok mannen min Ginseng i en periode. Vitaminene fikk vi anbefalt hos akupunktøren på Balderklinikken i Oslo.

Jeg tror nok også at alkoholavholdenhet (det er ikke lett for to som er glad i rødvin!!) gjorde susen. Jeg vet ikke - kanskje alt var tilfeldigheter? Dess flere ganger man prøver, dess flere sjanser er der jo. Ta vare på deg selv, og ikke press deg verken på jobb, trening eller med fritidsaktiviteter den tiden det står på. Det kan du alltids ta igjen! Det er viktig å være i balanse. Ønsker deg lykke til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...