Gå til innhold

hjelp meg


sanne78

Anbefalte innlegg

jeg har idag blod på papiret når jeg tørker meg. Ellers ingen ting som går i truseinnleget,holder jeg på å miste eller er det normelat.Ble veldig stresset og redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er normalt å blø litt under svangerskapet, hvis du er tidlig på vei kan det være snakk om en festeblødning når egget fester seg i slimhinnen i livmoren din. Hvis du ikke klarer å berolige deg eller du begynner å blø mer, synes jeg du skal snakke med jordmor eller legen din. Det går bra med de aller fleste som blør litt underveis!

 

*krysser fingrene og sender deg en klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk jeg er bare 4 uker på vei så da kan jo det være festeblødninger..jeg håper for det kjennes ikke ut som mensen i hvertfall...Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese litt mer om blødninger her, det er beroligende lesning:-)

 

Sakset fra denne bim-siden:

Blødning i første trimester

Blødning i 1. tredjedel av svangerskapet er vanlig. Hele 20-30% av kvinner som føder ved termin har hatt blødning tidlig i graviditeten, og føder friske fine barn.

Den første blødningen som kan opptre er implantasjonsblødning, det vil si når det befruktede egget graver seg ned i livmorslimhinnen. Blødningen er ikke stor og smerter følger ikke med.

 

 

Forskjellige lokale tilstander i skjeden kan også føre til småblødninger uten smerter. Dette kan være polypper og "sår" på livmortappen, eller skjedekatarrer.

 

Blødningene påvirker ikke graviditeten. Morkaken kan ligge over indre mormunn tidlig i svangerskapet, og en liten irritasjon eller forskyvning av morkaken i forhold til livmoren vil kunne resultere i blødninger. Dette kan f.eks skje etter samleie, og er som regel helt ufarlig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...