hvorforerallenickopptatt? Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 De store tingene er på¨plass, nå gjenstår alle disse småtingene. Hva trenger en av: -utstyr til stellebordet ( kremer,oljer ol..... - flasker, smokker? Noe annet som kan være greit å ha i hus?
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 har fundert litt på det samme! men tenker å dra til byen , kanskje i mårra å se litt.. har en pakke bleie! men kanskje godt å ha to. -litt flere vaske kluter -salve, viss sår rompe -laken til kurv senga - hmm ,, kom selvfølgeli ikke på mer.. men burde kanskje skrive ned trur æ blir å kjøpe flaske etter fødseln.. eller.. er det best å ha før kanskje?
TurboPrinsessen:-) Skrevet 23. juli 2006 #3 Skrevet 23. juli 2006 Jeg skal handle siste rest i morgen. Noen kremer og slikt, samt en pakke bleier. Fått anbefalt å bare kjøpe en stk med newborn bleier, og kjøpe mini etterpå, siden de vokser så fort. Ellers vet jeg ikke helt hva jeg mer jeg trenger, men får kjøpe litt etterhvert tenker jeg..
Mamma28MedSpire Skrevet 23. juli 2006 #4 Skrevet 23. juli 2006 -våtservietter -kluter -kremer -bleier
Gjest Frantic Skrevet 23. juli 2006 #5 Skrevet 23. juli 2006 Hei! Ting jeg synes kan være greit å ha i hus før fødselen: - shampoo, badeolje eller badesåpe, zinksalve eller inotyol til såre stumper, q-tips og klorhexidin til rensing av navlen. Kan anbefale merket Babyline - de har milde produkter - vaskekluter. Av erfaring brukes mange, så ha gjerne en 20 stk av disse (foretrekker å bruke våtservietter kun på tur) - gulpekluter. Her bruker jeg tøybleier i gass. Kjekt også å ha noen i flanell til å legge under hodet i seng og vogn - smokk og 1-2 flasker. Greit å ha for hånden om det skulle bli behov - ikke kjekt å ha en baby som bruker puppen som smokk, så smokk er greit å bruke om en får en baby med stort sugebehov :-) - brystpumpe. Også greit å ha klart om barnet får problemer med ammingen i starten - for å holde melkeproduksjonen oppe. Kan anbefale Medela sin elektriske håndpumpe som går på både strøm og batteri - ca. 700 NOK på apoteket. En drøm for å få ut melka istedet for de manuelle brystpumpene! - ammeinnlegg. Foretrekker selv de i ull, sommer som vinter :-) Ha gjerne 2-3 par så en hele tiden kan vaske og skifte Sikkert mer som kan være kjekt å ha, men dette er hva jeg kom på i farten :-) Lykke til!!!!
Gjest Frantic Skrevet 23. juli 2006 #6 Skrevet 23. juli 2006 Så kom jeg på ett par ting til: Termometer og febernedsettende til baby er også noe som er kjekt å ha klart i et skap. Ikke nødvendigvis fordi en får bruk for det rett etter en fødsel, men hvis babyen blir syk en natt er det alltid greit å være forberedt til å måle temperaturen, og ev. konferere med lege om bruk av febernedsettende :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå