Gå til innhold

brystpumpe??

Uwimana

Anbefalte innlegg

vet dere hvilken brystpumpe som skal være best? er det gjort noen test på det?? og isåfall hvor mye koster disse og slik? er vel veldig greit å ha i hus før babyen kommer, eller?? jeg vil ikke ha slik som jeg må pumpe for hånd, det må jo være forferdelig sliitsomt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frantic

Det er nok ulike erfaringer kanskje, men min erfaring er at de elektriske pumper mye mer effektivt enn de manuelle! Hadde først en manuell Avent pumpe med førstemann, men det gikk kjempetregt og kom lite melk ut. Kjøpte så en Medela elektrisk brystpumpe (ca 700 NOK på apoteket) og det var som å komme til himmelen i forhold. Fikk mye mer melk ut med en gang, og pumpingen gikk mye kjappere. Også flott at denne pumpen er liten og kan gå på både batteri og strøm, så den er lett å ta med seg rundt - kan anbefales på det sterkeste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Medela mini electric som jeg var veldig fornøyd med. Jeg fikk råd av en venninne om å kjøpe det før babyen kom, og å ha det med til sykehuset (pasienthotell) og det er jeg glad for at jeg gjorde. Fikk plutselig veldig mye melk og var like før jeg fikk brystbetennelse, måtte pumpe flere ganger om dagen den første tiden siden jeg hadde så alt for mye melk. Gjelder jo ikke for alle dette da, så vet ikke om det er vits i å kjøpe før babyen kommer eller om du kan vente å se ann behovet. Men jeg tør ikke ta sjansen på å ikke ha det i hus før babyen kommer.

Manuell pumpe likte jeg ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...