Gå til innhold

Gjorde de feil på sykehuset?(litt rotete og sytete innlegg men håper dere forstår)

Anbefalte innlegg

Dagen etter jeg fikk jenta mi satte de henne ned til akutten,noe med fare for infeksjon. Der får jeg jo komme uansett tid men fikk iokke sove med henne på natten. Så da jeg kom ned dit neste morgen så jeg de hadde gitt henne smokk.. og jeg undrer er ikke det en avgjörelse foreldrene gjör om de vil gi barnet smokk?og hun var jo bare 2 dager gammel

Angrer at jeg ikke sa noe til dem der.

Etter det selvfölgelig vil hun ikke sovne för hun har smokk i munnen. Og hun sugde så jeg trodde puppen skulle falle av de förste dagene der, men hun har blitt bedre nå.

Men jeg tror grunnen var også for at mange av jordmödrene trodde hun var der pga avvenning,og at hun ville väre der i noen uker (hadde sagt til jm at jeg har prövd hasj når jeg var yngre og det har hun likspom aldrig kommet over og det står jo da selvfölgelig på papirene mine,angrer så sinnsykt på at jeg sa det), For ofte når jeg hadde sagt ifra at jeg skulle komme å amme henne ville de stå med henne i armene og gi henne mme når jeg kom igjen dit. Dere kan tro jeg ble lei, som om det ikke var nokk at jeg ikke fikk ha henne med meg på nattestid så skulle "de" stå der og gi _mitt_ barn mat. Ville skrike ut i sinne at nå får de fan ta meg legge av den jävla arogansen og kanskje lese gjennom papirene mine istedenfor å gå ettter ryktene.

Jeg har bestemt å flytte bort fra denne delen av byen og komme närmere et annet sykehus om jeg blir gravid igjen for den behandlinga jeg fikk der er noe ingen nybakte mödre skal behöve gjennomgå.

Fortsetter under...

Min menig er at det er greit å gi smokk, men IKKE mat uten ditt sammtykke.

Hadde kontakt legen og fikset en sammtale med noen på sykehuset for å få snakket ut om dette.

Håper du får ordnet opp i dette:)

Hei

jeg husker deg fra ridligere og avla ikke du urinprøver for å bevise at du var ren ?

Syns helt ærlig sykehuset skylder deg en unnskyldning !!!

Du burde ta kontakt med dem, si hva du mener, be om en samtale og at med deg noen slik at du ikke står alene. Du burde forlange en forklaring på hvorfor de gav henne MME.

Det er ditt barn og dem har ikke rett til å gi verken mat eller smokk uten din godkjenning.

Jo jeg gjorde det men det var ikke nokk, förste de spurte om når jeg kom på sykehuset med rier var om de kunne få en ny urinpröve!!

Og jeg måtte ikke kaste bort förste avföring fra baby for de ville sende det til labratoriet for å se om de fant dop i det og.

Det var bare ett sant helvete de fire dagene jeg var der, angrer angrer sååå på at jeg fortalte noe i det hele tatt til den jävla jm'ra.

Huff husker deg fram BIm jeg:) Og syns den jordmora di er helt bak mål.. Går ikke an å være så jævla trangsynt.

Å hadde noen gitt smokk til ungen min hadde jeg klikka, jeg vil aldri i livet ha en smokk unge til. En var mere enn nok. I tillegg skal man jo ikke gi smokk før amminga er godt ettablert. Å du får jo ikke opp melkeprodusjon om de git mme til henne.

Send en skriftlig klage nå når du har fått det litt på avstand, det ville jeg gjort.

Lykke til og kos deg med babyen;)

Annonse

Takk,

jo skal jammen ta meg sette meg ned og skrive noen ord til dem.

Föler hele sv.skapet gikk til bare bekymringer for jm ville ikke la meg väre i fred og de sendte sosial arbeidere på nakken min både för og etter födsel:(

Og jeg trodde det var vanlig at man ikke behövde se jm för etter 4-5 uker etter födsel men neida allerede samme uke jeg kom hjem fra sykehuset ringte hun og sa hun ville komme innom og sjekke ungen(hun sa det var vanlig at de kom på hjembesök her) men når jeg sa dette til venninnene ble de forundret for aldrig hadde de hört om sånt.

og nå krever jm at jeg skal komme å se henne denne uken også forde om alt så bra ut med jenta mi,vekta og hudfarge og tempratur, alt er bra. men de lar meg ikke väre i fred.

Vil så gjärne flytte bort herfra, de gjör meg gal.

Aner ikke noe om forhistorien din, men om du røykte hasj for noen år siden er det jo kjipt å lide for det nå ja.

Skjønner det med å angre, for jeg husker da JM spurte med da jeg gikk med nr 1 som 20-åring om jeg røykte sigaretter. Svarte som sant var at jeg normalt røyka en 20 om dagen, men sluttet på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid. I papirene ble det stående at mor røyker 20 om dagen, uansett hvor mye jeg protesterte:-) Og da var jo min karriere som røyker over også, så kjedelig at det stod at mor røyker ja. Skal vel love jeg hadde protestert litt mer i dag da...hehe:-)

Det med å gi smokk skal ikke gjøres på et godkjent mor&barn-vennlig sykehus, men vet ikke om retningslinjer på ikkegodkjente sykehus.

Det som er ganske så ille, er jo at de ga henne mme hvis meningen din er å amme henne. Dette kan jo føre til at du slutter, og det hadde jeg virkelig gått videre med.

Håper ting ordner seg for deg, og lykke til videre:-)

Huff for ei drittkjærring... Kan hun ikke la deg være i fred. Jordmødre har da fullført sin jobb når ungen er ute + et hjemmebesøk?? Det trodde da jeg. Jeg har 3 jenter og på alle plassene jeg har bodd på har det vært vanlig med hjemmebesøk ei-to uke etter fødsel. Jordmor på 2 av plassene og her er det helsesøster som kommer som skal ha kontrollene for jenta mi framover. Men etter hjemmebesøket har ingen av barna vært på kontroll igjen før de er 6 uker.

Skriv et brev og da blir nok din jordmor også og få beskje om dette så kutter hun kanskje ut å plage deg. Skriver kanskje for man vet jo aldri med slike mennesker... Har ei venninne som hadde prøvd å ta livet av seg før hu ble gravid. Hu fikk også ei syk dame til jordmor som opplyste alle om dette da, som om det var hennes store plikt her i livet. Slik at de på barsel knapt turte la henne få noe med ungen sin å gjøre. Så hun satt der å følte hu ble uglesett og at alle trodde hun skulle ta livet av ungen sin. Når det var det beste som hadde skjedd henne.

Lykke til håper denne dama er ute av livet ditt snart og at du slipper alt dette tulle framover.

kan fortelle om min erfarring med infesjon på min gutt når han var 2 dager.

Han ble sendt til intesnivavd for behandling, det første han fikk var smokk, som trøst/smertelindring, jeg ble aldri spurt, men jeg gikk utifra at de viste hva som var best for min lille. Jeg tok KS, og trengte endel hvile, så ble sendt opp til barsel, de første timene han var på intensiven, pga antibiotika måtte lille få mat hvar 3. time for å skylle nyrene. Så han fikk mat via sonde uten at jeg ble spurt, jeg godtok det og, etter hvert ble kom maten i kopp og flaske, for i puppen min var lite melk den første uka!

Stoler fortsatt på at de vet hva som er best for min lille!

Lille ble frisk som en fisk, spytta ut smokken etter en uka og ikke brukt den siden, ammer bra, tar flaske bra og er en fornøyd og god liten gutt på 5 mnd!

Aner ikke noe om dette hasj-greiene, men på akutt/intensiver så har de rutiner som skal være til det beste for de småbabyene, kanskje passer ikke dette hele tiden best for mor, siden babyen er syk....

Tingen er at hun var ikke syk,de ville bare holde henne der ifall hun ble syk som de sa. allerede neste dag hadde pcg gått ned men nei de ville ikke la henne komme opp til meg men holde henne en dag til, og neste dag hadde det gått enda mer ned og hun var frisk men selv da ville de ikke la henne komme opp til meg.

jeg Undrer iblandt er det fordi de ventet på resultat fra labratoriet om de fant "dop" i avföringen hennes..For da ville det jo värt dårlig om de hadde latt henne kommet opp til meg siden de ville satt henne på avvenning da.

Og tilogmed ei barneverns dame kom og ville prate med meg ang situasjonen om mitt x "dopbruk".

Så nå har jeg lärt å aldrig väre for ärlig til leger eller hva de nå skulle väre.

Er jo på så sett bra at de gjör jobben sin men på den måten, nei det får meg bare til å ville spy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...