Gå til innhold

babystørrelser og kilo

Lilje74

Anbefalte innlegg

Noen som vet ca. hvor mange kilo et barn veier i relasjon til størrelsene for barneklær?

Vi har arvet masse klær og nå holder jeg på å pakke vekk det som vi ikke kommer til å bruke på et halvt års tid... Tenkte å pakke vekk store bleieprøver vi har fått i samme slengen...

Vår lille skatt har blitt estimert til å veie mellom 3,5 og 3,9 kilo... Ganske stor i utgangspunktet med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har jeg forstått... men hvordan passer kiliene inn i dette...

La oss si at vår baby veier 3,5 og er 50 cm lang når hun blir født... Hva kan man anta at hun veier ved neste størrelse på 56 cm... og hva med 62 cm... osv.

Problemet er at bleiene str. kun går på kilo og jeg vil gjerne pakke dem vekk sammen med klærne for samme periode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet?

Hvis vår lille jente f.eks. er

50 cm og 3,5 når hun blir født... hva blir hun da ved

56 cm

62 cm

68 cm

74 cm

80 cm

86 cm

92 cm

?

Det varierer jo sikkert, men det finnes antakelig en normal variasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg skal pakke bort alt over str 68. Regner med at den holder ut hele vinteren, med mindre jeg får en veldig stor baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilje74....

Jeg vil råde deg til å ta målene som står på "babyverden" med en liten klype salt..... Jeg er selv mamma til en deilig gutt på 12 uker..... Han har vokst i "rekordfart" og bruker allerede str. 68 i bodyer, og 62 eller 68 i bukser og gensere. Han veier nå 8 kilo.

Han veide 4220 g da han ble født, og var 52 cm lang. På 4 uker la han på seg 1 kilo og vokste 6,5 cm !!! Så ting skjer fort......

Min baby har lagt på seg ca. 400 g i uka. (Han får kun morsmelk)

Da han veide ca. 7 kilo, begynte vi å bruke libero-bleiene som er for 7-14 kilo, fordi lillegutt tisset gjennom de for 5-8 kg.

Så dette er altså veldig individuelt, så jeg hadde ikke pakket bort for mye tøy før du ser hvor fort din baby vokser..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...