Gå til innhold

bare litt feriepenger!!!! for noe tull!!!

Anbefalte innlegg

fant i dag ut at hvis en velger 80 prosent lønn under fødselspermisjonen får en feriepenger for 15 uker. Velger man 100 prosent lønn får man for 12. Greit nok, eller? Det er jammen ikke lukurativt å føde barn!!!!!! For noe tull!!Denne saken burde slenges på statsministerbordet, eller i hvertfall på Sylvia Brustad sitt! Gruer meg allerede til sommeren 2008 og ferieturen med våre tre barn....den blir det tydeligvis ikke noe av....!!!!!!!!Vi betaler jo for søren skatt av fødselspengene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5705284-bare-litt-feriepenger-for-noe-tull/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg vet ikke helt om jeg har fått med meg hva som er riktig eller ikke. Men hvis du har fast jobb, så kan du få svangerskapspenger betalt fra jobben og ikke fra trygdekontoret. (dette må du spørre/søke/avtale med arbeidsgiver om i god tid før du går ut i fødselspermisjon) Trygdekontoret betaler da til arbeidsgiver. Du vil da få vanlig lønn hvis du velger 10 måneders permisjon. Arbeidsgiver trekker da de vanlige 12 prosentene til feriepenger. (F.eks hvis du tjener 250000 til vanlig går noe av dette til skatt ol., og 12% trekkes fra bruttoinntekten, slik at de blir utbetalt som feriepenger.

Vet ikke om du ble klokere av dette, men jeg har i allefall fått et tips om å få utbetalt svangerskapspenger fra arbeidsgiver og ikke trygdekontoret.

• 3 uker senere...

at man får feriepenger kun for de 15 første ukene i 10 mndrs permisjonen, og for de 12 første i 12 mndrs permisjon. Sjekka det på trygdekontoret sine sider..........Det kan ikke stemme

Jo, hvis du får "lønn" fra trygdekontoret under permisjonen stemmer det, det taper du altså masse på! Så avtal med arb.giver at de betaler deg lønn og heller får refusjon fra TK, da får du vanlige feriepenger og dermed tur. Alle bra arb.givere bør gå med på det uten problemer!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...