yr<3 med 2 gutter! Skrevet 23. juli 2006 #1 Del Skrevet 23. juli 2006 Er begynt på min 35.uke i dag (34+0). Prøver å holde kroppen litt i form ved å gå turer og gjøre enkle styrkeøvelser. Armer, bekken, rygg, skuldre, bein - og de skrå magemusklene. - og det er disse som volder meg litt hodebry. Vet at det rådes om at en skal la magemusklene hvile de siste ukene før fødselen, men når er det? Er det noen som vet??? Jeg mener, alt er jo relativt; de 5-6 siste eller de 2-3 siste ukene? Tenker at de siste ukene før sødselen må være sånn omtrent fra 37 fullgåtte uker, men.. Noen som kan hjelpe meg litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #2 Del Skrevet 23. juli 2006 En skal jo vel ikke bruke magemusklene når en er gravid.Ikke etter det jeg har hørt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surredama Skrevet 23. juli 2006 #3 Del Skrevet 23. juli 2006 Oi, skal man la magemusklene hvile de siste ukene før fødsel? Det visste jeg ikke. Passer fint det da, siden jeg ikke har surret meg til å trene styrke de siste to ukene (har en uke igjen til termin). Til Anonym: Man skal ikke trene de rette magemusklene utover i svangerskapet (etter at musklene har delt seg midt på magen). Altså, unngå vanlige sit-ups. Men det er flere lag med muskler på magen, og de som ligger lenger inne (tverrgående magemuskler og skrå magemuskler) er bra å trene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 23. juli 2006 Takker for svar. Og til anonym: - De skrå magemusklene er det ingen fare med å trene, er bare de vanlige situpsene som kan være problematisk (disse trener de "vanlige" magemusklene). Disse kan man imidlertid trene dersom man tilpasser øvelsene til det faktum at en er gravid. - Går helt fint og er ufarlig å stå på alle fire og trekke inn magen og svaie ryggen - da "trener" du magemusklene uten å måtte ta vanlige situps. Men, hver sin lyst og en hver må gjøre det de føler er riktig for seg og sin kropp. For meg er det viktig at jeg får rørt meg litt, da føler jeg meg vel. - Og når mor har det bra har babyen også det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 23. juli 2006 #5 Del Skrevet 23. juli 2006 Jeg vil anbefale deg å gå over til "planke" når du er kommet så langt.. jeg selv gjør det.. tror ikke det er farlig å trene de skrå helt til det ikke går lenger,men det er jo ingen vits heller.. det forstyrrer babyen..men planken da trener du ALLE magemuskler,og kniper du bekkenet trener du hele bekkenet også.. kjempe bra øvelse.. men du slipper å bøye deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. juli 2006 #6 Del Skrevet 23. juli 2006 Klart du kan trene magen...Synes du er tøff som femdeles holder på ! Tren statisk, og skråmusklaturen....Planketrening kan være litt tungt for noen rygger. Dropp den om du plages med rygg....Er du i form til det kan du fint trene til du går på fødestua :-) Lykke til videre! Du vil komme fort i form etter fødselen! Hilsen aerobic og pilatesinstruktør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 23. juli 2006 Takker og bukker for de siste svarene også.. Rødmer litt også, *takk for skryt for treninga*. Får meg jo til å føle meg såååå vellykket, hehe. - Også bare av 2-3 ganger en time i uka da.. He, he, enkel moro. ;P Vel, fra spøk til revolver og ang. plaken; den er med fra før av, om enn ikke like heftig som til vanlig (les før jeg ble gravid). Kjenner at den har blitt tyngre de siste ukene, og holder derfor ikke like lenge, bare en 10-15sek, men dog. Gjentar; så lenge det ikke gjør vondt eller kjennes ubehagelig på noen måte kjører jeg på. Er jo med det for øye at kroppen skal rehabiliteres rimelig kjapt etter fødselen, så det hjalp veldig med avslutnngsordene til Brooke!! Som sagt, enkle gleder.. Ha en fortsatt fin kveld - og lykke til dere også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå