Gå til innhold

Usj...flere som er kvalme?

Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke det? I natt har jeg måttet ligge på ryggen HELE natta, for hver gang jeg la meg på en av sidene, ble jeg uvel og fikk seinnsykt med halsbrann =( Så nå er jeg gørrsliten av å ligge kun på ryggen, og gruer meg litt ti lnatta igjen, hvis det skal fortsette slik i 5 uker til!!!

Dessuten er jeg skikkelig støl i leggene for tida...lurer på om det er fordi jeg veier såpass mye mer at leggene bli slitne av å holde alle kiloene mine på beina?

Off, har vært i så fin form hele svangerskapet, men nå skal kanskje alle "plagene" komme for fullt, slik at jeg blir skikkelig lei før jeg blir klar til å bli mamma igjen?

Det var litt syt fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære vennen min.

Håper natten som kommer blir bedre for deg!! Men det blir nok bare verre og verre å være gravid nå. Det skal jo ikke være behagelig å være høygravid:)

Jeg er ikke kvalm selv, men begynner å føle meg temmelig klar nå. Halsbrann og sår rygg og kynnere hele døgnet. Igår var vi ute og spiste og på kino vet du, og da hadde jeg på meg noen sko som tydeligvis hadde krympet!! Litt vann i kroppen ja:)

Håper du har det greit ellers i alle fall. Og hvordan går det i navnedebatten? Jeg skal snart skrive mail tilbake til deg, men jeg må få min kjære til å ta magebilde av meg først:)

Ha en fin dag.

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var skikkelig kvalm i natt. hadde mageknip og, og skikkelig løs mage. Satt lenge på do, og ble bedre av kvalmen da. :-)

Må også ligge mye på rygg pga halsbrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere...

Jeg er også kvalm...men har vært det en stund, så det har ikke plutselig kommet.

Ellers vondt i beina (vann), de er hovne...i går da det var 30 grader her klarte jeg nesten ikke gå he he...føler meg mer og mer som en slags vaggende elefant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tek Aflurax,så bli du kvitt halsbrannen.. Og så kan du jo ha en pakke me ritz på romme,som du kan ta av.Hjelp for kvalmen.Sto på babyverden.no ,så veit ikkje noke om d fungera eller ikkje.. Men e jo verdt et forsøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff ja... kvalmen er tilbake.. i sammen m halsbrannen er det en ganske festlig kombinasjon.....

vet liksom ikke helt hva som kommer gulpende:-)

måtte enda babyen komme snart, så kan disse plagene pakke kofferten!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Uff så kjipt for deg da...å være kvalm er bare siste sort....Jeg har stort sett vært skåna for det.

Hva tar du for halsbrann? Visst du tar link er den slik du blir kvalm av. Jeg prøvde titralc og mye mer fornøyd med den.

Er ubehagelig å bare ligge på rygg,prøv å støtte med en lang pute fra rumpa og opp langs ryggen for å få en liten vipp på kroppen,jeg synest det hjelper litt,blir ikke SÅ mye halsbrann da.....

Håper virkelig formen kommer seg igjen og at du får fine netter fremover,du trenger det i tiden som kommer....

god bedring da...

Trøste klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

3 siste ukene har jeg vært j.. kvalm, for første gang i dette svangerskapet. har heldigvis ikke lenge igjen. igår gikk jeg opp 5 kg pga varmen.er det rart kroppen er tung og siten??

dette er nr 3 hos meg, og har merket at nr 3 kan være en luring ja, har hatt mange falske rier i mange uker, men enda har det liksom ikke blitt noe..

er drit lei, og nå har jeg nesten ikke lyst å føde lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt så kvalm i det siste også, jeg har 10 uker igjen til termin. Sitter og sover mye om natten og er også kvalm om dagen. Trodde det bare var noe forbigående, men nå er jeg ikke så sikker lengre etter å ha lest innleggene her. Sukk.

Så du er ikke alene i hvert fall, men det er en fattig trøst....:(

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt kvalme og oppkast stort sett hele veien, men det har vært roligere i perioder.

Ville bare si at kvalme også kan komme av at man ikke får nok veske i seg. Så det er viktig å drikke ekstra mye i denne sommervarmen og spise noe salt som kan binde vesken til kroppen.

God bedring alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, så vi er flere....:(

Enig i at kombinasjonen magesyregulp + kvalme er helt topp. Er så kraftige også, disse sure oppstøtene. Må passe meg nå, ellers kommer baby ut denne veien i stedet...

Noen som vet hvorfor dette skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også kjempe kvalm og mye halsebrann... men var kjempe kvalm de 4-5 første mnd å jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler virkelig med deg! Har slitt med kvalme i fire-fem uker, i tillegg til den ford.... halsbrannen. For å trøste og kanskje oppmuntre litt har den værste kvalmen gitt seg nå, ble bedre når jeg hadde tre uker igjen til termin.(kanskje da magen begynte å synke litt...)

Rådet mitt er; Bruk veeeeeldig lang tid på måltidene og goooood tid ved bordet etter mat.(vet dette er vanskelig med mann og barn og dyr og husarbeid og alt, men må man så må man...) Dette er det eneste som har hjulpet meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...