Gå til innhold

Den verste dagen!

bullen med gutt har fått Theo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært veldig mye alene den siste tiden pga at saboer har jobbet mye. Nå har han endelig ferie i en uke. Så nå fradagen som var så dro vi på tur med campingbussen for å besøke noen venner som hadde seilet til risør. Skulle bare kose oss og slappe helt av. :) Dagen på lørdag begynte kjempe fint! Det var flott vær og hunden vår var så flink og lite slitsom å gå tur med. (Pleier å være veldig stresset). Vi badet, satt og solte oss og samboer og de andre satt og koste seg med litt øl mens hunden lå i bussen og sov. Jeg gikk for å hente noe greier i bussen og før jeg enser noe som helst så løper hunden nærmest igjennom meg. HAn har da sett en annen hund som jeg ikke var klar over. Han beiner bort til til den andre hunden og de begynner og slåss...!! Jeg blir fullstendig livredd og er sikker på at nå kommer noen av de til og dø garantert..

Eierene står og skriker at jeg skal ta han jævla hunden min (forståelig), men jeg som nesten er høygravid turte ikke å gå mellom to hunder... samboer kommer løpende og får dyttet da hunden vår i vannet og får hoppet etter. Eierene av den andre hunden kommer bort til meg og skriker helt ville til meg mens jeg står og hylgriner og holder meg for magen som da har begynt å gjøre veldig vondt. De bare står og sier at nå skal hunden vår bli avlivet og og skriker til meg hvilken idiot jeg er..

Jeg vet at hunden vår ikke er til å stole på overfor andre hunder (hannhund), så vi har han aldri løs. Men dette var et uhell.

Samboer får ihvertfall puttet hunden i bilen igjen og vi får sjekket at begge hundene har det bra. HAn snakker med eierene av den andre hunden og gir navn og telefonnr for evt veterinær regning... Jeg sitter i bussen og nærmest hyperventilerer...Fikk skikkelig sjokk av hele episoden!

Vi bestemte oss for å dra hjem, og samboer kunne ikke kjøre bussen pga (øl)... Noe jeg ikke likte. Hadde ikke kjørt den bilen før.. Fikk roet meg litt ned men var utrolig stresset hele tiden. Etter en halvtime begynte jeg å få rier!!! Er i uke 34+5 og fikk ganske hetta når jeg merket det. Jeg måtte da kjøre fra risør til tønsberg meg rier!! Deilig.. De ble bare vondere og vondere og kom stadig oftere.. Når vi kom til tønsberg hadde jeg rier hvert tredje minutt og de var vooonde.

Vi dro hjemmom for å hente sykehusting osv.. var veldig deilig å være hjemme igjen, så da fikk jeg slappet av litt endelig. Da avtok riene, men de på sykehuset vill at vil skullle komme for å få sjekket babyen ihvertfall. Alt var veldig bra med lillegutt og vi dro hjem igjen. Og de vill ikke se meg igjen før beg. av september.

Idag så våknet jeg med smårier for halvannen time siden. Har masse Mensmurringer og føler meg ikke noe særlig. Kommer noe til å skje? Det er jo fortsatt veldig tidlig.. liker ikke det helt.

Noen som har fått rier pga stress? Sitter og er litt småbekymret nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette høres veldig ugreit ut! Håper du får tatt det skikkelig med ro, og kommer deg til hektene igjen!

Lykke til videre!

Skrevet

Stakkar deg!! Håper det roer seg!! Om smårier fortsetter burde du kanskje ringe føden og høre igjen? Snakket de ikke om å gi deg noe for å stanse rier? Det kan de vel ? Jeg hadde noe de trodde kanskje var tidl rier forrige svskap og da fikk jeg noe for å stanse de..

Lykke til. Er jo heldigvis ikke kjempetidlig da...

Skrevet

Nå ahr jeg ihvetfall fått sovet litt og har fortsatt mensmurringer og smårier.. får ringe sykehuset igjen og høre ja..

Skrevet

Hadde klikka totalt om de hadde kjefta på meg,for å si det på den måten.Hadde bedt dem dra seg langt t h****** nemlig.For de kan jo ta litt hensyn.Greit at de var bekymra og sikkert redd for hunden sin,men det får da være måte til oppførsel mot en gravid kvinne.Hadde rett og slett skjelt de ut etter noter!!!!

Men når det er sagt,så håper jeg at alt går greitt med deg.Kan ikke ha vært mye kjekt for deg dette..

Lykke til videre:)

Skrevet

Går det bedre med deg nå? Håper det! Hørtes skrekkelig ut, og jeg ser det for meg - har selv hatt en hannhund på nesten 50 kg som var svært dominant ovenfor andre hanner. Eierne av den andre hunden burde ikke ha kjeftet sånn på deg, det var tankeløst gjort - men sikkert fordi de var så oppskaka og redde selv. Likevel burde de ha ringt dere for å høre hvordan det går med deg, synes nå jeg - når ting hadde roa seg for de.

Godt du er kommer såpass langt i svangerskapet. Tror nok en sånn stress-situasjon som det der kan føre til sterke kynnere ei stund til. Håper du kan få tatt det skikkelig med ro noen dager nå, hvilt deg mye og slappet av.

Skrevet

Huff! Stakkars deg!! Forstår deg veldig godt! Har selv erfaring med hunder og vet hvor guffent det er nå som høygravid. Har derfor ikke turt å gå tur med familiens hund alene. Han er også hanhund og kan være litt hissig selv om han er liten... Møter vi en annen løs hund da blir det månelyst...

Skrevet

PS: De menneskene som kjeftet på deg høres ikke ut som gode hundeeiere! De burde jo se at du ikke var istand til å gå inn i et hundeslagsmål!! Og burde ha vært dyrevnate nok til å ordne opp selv!

Skrevet

Er riemlig sjokkert her,tenk å behendle en i en slik sårbar tilstand slik.

Synest ikke det finnes unskyldning for slikt...oppskaket eller ikke.....håper han event å gå i seg selv etterpå og da har han det nok ikke så godt med seg selv....men enig med hun over her.....de burde ringt å hørt hvordan det gikk med DEG......

Har hørt at skulle du være uheldig å få babyen din nå trenger han(mest sansynlig) ikke noe form for ekstra hjelp. Håper det går fint med deg og at han holder seg i hybelen litt til :-)

Trøste klemmer fra

Skrevet

takk for støtte! skjønner helt klart at de ble oppskaket over hele situasjonen, men de dreit fullstendig i at jeg er gravid, og nevnte ikke noe på det senere heller.. har ikke hørt noe fra dem, men venter og høre fra dem snart.. de vil ikke at hunden vår skal få leve mer! Stor de står ganske fast på det.. har fått roet meg ner, men klarer ikke å få ut episoden fra hodet.. bare gnager hele tiden.. Klarer liksom ikke å få det ut av hodet.. ikke lett å slappe av da!

Skrevet

forferdelig episode det der.min mening er at di andre også har skyld i dette.kunne di ikke tatt sin hund unna da?lettere det når den var i band.

du sto tråss alt gravid,alene og redd.di var to? har ikke gådd med på avliving jeg,uansett!!

men,jeg hadde vel kastrert hunden.blir mindre dominant.(går en tid,men bedre blir det)

å til di fålka såm kjefta å smelte hadde jeg vel sendt bildebevis på at det var gjort...

håper du har det bra.ikke la dette gå innpå deg.håper di roer seg når di får tenkt seg om.kjenner en del risørfolk.di eser seg opp,men roer seg fort.håper det samme gjelder di du kom ut for.

mange trøsteklemmer til deg.

Skrevet

Tror faktisk jeg hadde blitt ganske forbanna sjøl jeg om hunden min hadde helt uprovosert blitt angrepet av en fremmed hund. Om eieren var gravid eller ikke tror jeg faktisk jeg ikke hadde brydd meg om der og da nei, hadde vært livredd for at hunden min skulle blitt skadet. Uhell eller ikke, slike episoder er IKKE moro for den som har hunden som blir angrepet, en hund kan faktisk bli mentalt ødelagt av noe slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...