Gå til innhold

Trenger litt hjelp her...

Anbefalte innlegg

Ok, lang historie kort, jeg fikk noe jeg tror var mensen den 13 juni... Det var ikke heilt blodrødt, men litt mer brunt. Jeg var så å si ferdig med renselse, og det var kun litt helt helt lyst igjen, så jeg kan ikke forstå at det skal ha "tatt seg opp" igjen... Så kommer spørsmålet mitt. Jeg har alltid fått mensen samme dato ca (1 dags mellomrom) siden jeg fikk mensen for første gang. har to unger. men nå er det jo 13 juli, og ingen mens kommer??? Er det noen av dere som plutselig har fått stor forandring i syklus etter fødsel? jeg fikk ikke det med forrigemann. Men jeg går konstant med "mens smerter". Er direkteredd for at jeg kan være gravid igjen, og tør jo ikke ta test jo!!! :(

Kan noen hjelpe meg? Vær så snill å si dette er normalt, og at jeg ikke er gravid igjen! Minstemann er kun 2,5 mnd gammel jo!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5703983-trenger-litt-hjelp-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt et lignende problem.. Jeg får kun regelmessig mens ved bruk av hormonprep. jeg, men siden jeg startet med prevensjon etter fødsel, så har jeg gått med gravid-følelse. Til og med bekkenløsninga har tatt seg opp! Har måttet teste meg for å være helt sikker, og det anbefaler jeg deg og.. Bedre enn å gå å lure.

ja jeg vet jeg burde ta en test.. men fytti så skummelt da! jeg sitter her, har sovet kun 3 timer i natt, mann og barn sover, men jeg klarer det bare ikke. sitter her og kjenner på ubehaget i magen, som vanligvis btyr mens, men som jeg nå har kjent i over en uke uten "hell"... jeg er LIVREDD for å bli gravid igjen nå! Hadde et tøft svangerskap begge gangene, og fødslene var toppen av kransekaken for å si det sånn... sist gang revnet jeg fra topp til tå nesten, og fødselen var over på kun 40 min fra null til ti cm åpning.. så jeg har skikkelig panikk!

huff.... men uansett om du tar en test eller ikke så forandrer jo det ingenting. tenk om du ikke er gravid? da har du uroet deg til ingen nytte...

snakk om styrtfødsel!!! himmel! var det så fælt da? veldig vondt? hvordan var første fødsel?

Det forandrer jo egentlig alt når jeg tar testen. fordi da får jeg bekreftet/avkreftet mistankene mine, og må kanskje begynne å vurdere hva jeg skal gjøre videre på godt og vondt.

Ja det var en ganske tøff fødsel. 1mann brukte jo næsten 30 timer på å komme seg ut, og jeg ville heller ligget dobelt så lenge som det, enn de 40 min jeg hdde denne gangen.

Eg var "som ei klokke" fram til fødselen. Renselsen varte i 5 veker. Så var det pause ei veke før eg fekk "mensen" som varte i ei veke. Deretter var det fullstendig stopp til guten vår var 7 mnd gamal. No (10 mnd) er eg like uregelmessig som eg før var regelmessig, og det er veldig normalt. "Menssmerter" har kome og gått litt innimellom. Det er lite truleg at du er gravid allereide vil eg sei, men det har skjedd merkeligare ting før...

Ta ein test du, men eg vil tru den er negativ.

Annonse

men problemet er at jeg har alltid fått mensen på samme tid, både før og etter eldstemann også liksom.

men jeg håper du har rett...

jeg vet det er mange som må riste på hodet å tro jeg er gal som sitter her og er redd for å være graivd, siden så mange prøver i mange mange år før det klaffer, men det er faktisk gnske skummelt for emg! yngstemann vil ikke være et år en gang når han blir storebror om jeg er gravid igjen. og det å ha to babyer i hus, + en hyper (da)4 åring, vil nok bli veldig slitsomt!

Det var nok siste rest av renselsen og ikke mensen du fikk 13. juni. Det er helt vanlig at renselsen "tar seg opp" en gang (eller til og med flere ganger) før den gir seg helt. Så du har nok ikke noe å frykte i forhold til graviditet. Men uansett bør du jo være påpasselig med prevensjon om du ikke vil bli gravid, for ingen vet jo når første eggløsning dukker opp og den er jo som kjent før første mens... ;-)

Det vert sagt at svangerskap/fødsel/barsel er veldig forskjellig frå gang til gang (noko fødslane dine og viste tydelig), så eg vil no tru at det omfattar mensen etter fødsel og.

Klart at alle har sine tankar om det å bli gravid og ikkje bli det, men du kan ikkje sitte og ha dårleg samvittighet fordi du er redd for eit nytt svangerskap berre fordi det er mange som ikkje klarar å bli gravide. Det er akkurat som om vi skulle hatt dårleg samvittighet kvar dag fordi vi har nok mat og klede til å sleppe å gå sulten eller å fryse.

Kjøp deg ein test i morgon du, så du kan få dette ut av verda.

Om du har prevensjon som krever det kan du komme til å måtte vente lenge... Enkelte får ikke igjen mensen før det er gått nærmere 2 år etter fødsel, og et års tid er det jo ikke uvanlig i det hele tatt at det går før mensen er tilbake.

Du bør nok heller satse på prevensjon som ikke er avhengig av at mensen er i gang i første omgang.

jo men om du skal bruke p-piller, mini piller, spiral o.l så må du jo vente til mensen er igang. det er vel kun kondom som ikke man trenger å vente med å bruke. å jeg tror nok ikke det er så mange som bruker kondom daglig i opp til 2 år i strekk. men ikke vet jeg. jeg finne rnå raskt ut om jeg er graivd, bare jeg "får fingen ut" og tør gå på apoteket å skaffe "dommen"...

Annonse

Eg fekk beskjed av legen min at minipiller (i alle fall conludag eller kva dei heiter) kan ein begynne på sjølv om ein ikkje har fått mensen tilbake. I følge han betyr det berre at du må bruke annan prevansjon (f.eks. kondom) i tillegg til pillene dei første to vekene fordi dei ikkje er sikre til å begynne med.

Eg trudde det gjaldt for dei fleste "hormonelle prevansjonsmiddel".

Jeg var hos gynekologen min forrige uke og fikk p-piller og hun sa jeg skulle begynne på de med en gang og ikke tenke på mensen. Men at de da ikke er sikker prevansjonsmiddel før når man begynner på neste brett!! Normalt begynner man ved 1. mensdag, men ikke ved ammeperioder sa gynekologen min da denne mensdagen kunne komme om 1. dag eller 1. år.. Umulig å vite!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...