gullissn ** FØDEKLAR ** Skrevet 23. juli 2006 #1 Del Skrevet 23. juli 2006 Heisann! lurte på om jeg får fødselspenger elr permisjonspenger? jeg går siste året på skole er ferdig nå i januar. og jobber deltid. har jobbet siden 12 november i fjor.kjærestn min går ogå skole og har ikke jobb enda! får jeg permisjonspenger da i et år elr noe? får deltid det? vær så snill å svar.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5703897-hvilken-penger-f%C3%A5r-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia_mor_med_bebi_i_magen Skrevet 23. juli 2006 #2 Del Skrevet 23. juli 2006 Hei! Du får enten Engangsstønad som er en engangssum på ca 33.000 kr (dette får de som ikke har jobbet nok til å ha opparbeidet seg fødselspenger) For å få fødsels penger må du ha jobbet min 6 av de 10 siste månedene før fødsel/permisjon. Det spiller ingen rolle om du har jobbet deltid eller som vikar osv så lenge det er et lønnet arbeid. D di så gjør er å regne ut hva du har hatt i gjennomsnittlig månedslønn, så får du det tilsvarende i fødselspenger, enten utbetalt som 100% i 9 måneder eller du kaan få utbetalt 80% i 12 mndr. Dersom utbetalingen din blir mindre en 33.000 gjennom permisjonstiden (som tilsvarer engangsstønaden) vil du alikevel få det resterende. Dvs at det skal ikke være noen som får mindre enn 33.000 i løpet av permisjonstiden. ps det er andre ting som regnes inn også, som lønn, bla dagpenger, sykepenger og jeg lurer på om det er non spec greier for studenter. Jeg ville absolutt tatt mg en tur/tlf til trygdekontoret og spurt! Det er jo dumt om du går glipp av noe håper d var litt forståelig ialle fall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5703897-hvilken-penger-f%C3%A5r-jeg/#findComment-5705074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå