Gå til innhold

Det hender fremdeles ofte at det går bare 1 time mellom måltidene:(

Anbefalte innlegg

Noen som har tips?jenta er 9 uker gammel og spiser oftest med 1 times mellomrom..men hun sover sammenhengende 10 timer hver natt...så skal jeg bare la det være sånn?det hender det kan gå 3-4 timer og da..men ikke ofte..kanskje en gang i løpet av dagen,ellers 1-2 timer...andre??:)

Fortsetter under...

Gutten min kunne spise hver time omtrent til han begynte med grøt han. Det var vel i 4 mnd alderen at det kunne gå opp mot tre timer mellom måltidene om jeg var heldig. Det er gjerne litt slitsomt nå, men nyt denne tiden du, for den går fort over.

Leste en artikkel (som jeg ikke finner igjen...) om at babyer som sov godt om natten gjerne var et resultat av hyppig amming særlig på kveldstid.

Ellers tror jeg at dette er noe jenta di regulerer godt selv ut fra hva som er best for henne, så jeg synes jenta di er heldig som har en flott mor som deg som leser signalene hennes og gir henne det hun viser deg hun trenger!

Her er sikkert den linken du tenker på, Vertigo: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Trøst deg med at det går over etterhvert, og at selvregulering er en rimelig sikker vei til nok melk!

Annonse

Helt normalt. Må si du er heldig som får sovet skikkelig om natta.

jenta mi er 3 uker og henger i puppen fra 8 til 10 om kvelden men hu sover 5-6 timer om natta så klager ikke ;)

Hei

Dette hørtes ut som meg når Eline var 1-9 uker. da gikk det mellom 45 -60 min mellom hver amming. Trodde jeg skulle bli sprø, men hun sov som din 8-10 timer sammenhengende om natten.

På dagen hun va 9 uker gikk det plutselig 3-4 timer mellom skjønnte ingen ting, men da regulerte hun seg selv til at det gikk 2 timer mellom, kjempedeilig, men begynnte å vokne 1 gang om natten for mat.

Nå som hun har blitt 5,5 mnd. er vi oppe 3 timer, men nå den siste uka er det amming 2 ganger hver natt og alt melom 1,5- 3 timer mellom måltidene. Regner med at det kan være varmen som også gjør henne tørst og også at hun ikke orker så mye på en gang.

synes du bare må være tålmodig for babyen din vil regulere dette selv.

Du sier ikke noe om mageknip, så jeg regner med at dere har unngått det. Hvis det blir mye skriking utover kvelden så KAN det ha sammenheng med at hun blir matet for ofte. At magen ikke får ro. Det var den beskjeden jeg fikk på helsest.

Hadde d også sånn lenge, men tenkte ikke over det for tulla var 4 mnd og helsesøster kommenterte d. Trudde det skulle være sånn, at de spiste når d trengte. Og det trur jeg nok at de gjør når d er så små. Men etter hvert når de har begynt på fast føde trur jeg det finnes de som fortsetter å puppe så lenge av vanen, og dermed ikke spiser så mye fordi de ikke er så sulten. Blir sånne småspisere liksom. (Det var nok mi, er til dels enda.) Da kan d nok være lurt å etterhvert øke avstanden gradvis mellom måltidene slik at de er mer sulten når de spiser og spiser mer effektiv. :) Men det er min teori da.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...