Anonym bruker Skrevet 22. juli 2006 #1 Del Skrevet 22. juli 2006 List opp alt som var lurt og alt som ikke var lurt. Jeg skal avsted i høst og trenger flust med tips, ang alt fra forebygging og lindring av myggstikk, til skal vi ha bleie på når barnet skal bade i basenget? Tok dere tidlig kvelden, holdt samme rutine som hjemme? ALT dere kan komme på av råd og dåd........ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702916-noen-som-har-vert-i-syden-med-barn-p%C3%A5-15-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
zadine Skrevet 23. juli 2006 #2 Del Skrevet 23. juli 2006 Slenger meg med, skal også til syden , tulle på 17 mnd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702916-noen-som-har-vert-i-syden-med-barn-p%C3%A5-15-%C3%A5r/#findComment-5703913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #3 Del Skrevet 23. juli 2006 Hei. Vi var i syden m lillings både da han var 5 mnd og da han var nesten halvannet år. Siste gangen virkelig storkoste vi oss. Var på et barnevennlig sted og spesifiserte i bestillingen at vi ville bo så "barnesikkert" som mulig ift bassenger osv. Alt gikk kjempefint. Vi tilbrakte mesteparten av tiden på stranden vi da, istedet for ved bassenget, mer gøy for en liten en m bøtte og spade i verdens største sandkasse enn ved et basseng der vi måtte passe på hele tiden ift hvor han gikk.. Var forøvrig veldig glatt rundt bassengen, så skli-sokker er et must. Videre brukte vi badebleie i bassenget, mens på stranden fikk han gå m rumpa bar:-). Litt vanskeligere å få til den daglige luren, da han ikke sov så veldig godt på dagtid der nede, men det gikk da på et vis. På kvelden dro vi ut for å spise og kose oss akkurat som på en vanlig "voksen-ferie". Etter å ha spist la vi lillings i vogna sånn i åtte-tiden, og han sovnet som en stein. Var sjelden hjemme før ved midnatt og da var det bare å løfte lille skatten over i sengen sin. I det hele tatt en meget vellykket ferie, og nå som han straks er 2 år er vi snart på vei nedover igjen, denne gangen m en ny baby på et par mnd sammen m oss. Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702916-noen-som-har-vert-i-syden-med-barn-p%C3%A5-15-%C3%A5r/#findComment-5703944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vårenzia Skrevet 25. juli 2006 #4 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei Jeg har ikke vært selv, men skal om 11 dager!!! Har hørt litt rundt og fikk denne meldingen av en med erfaring(handler om Mallorca da, men noe er generelt): Vi var på Viva Tropic i mai. Syns hotellet var helt greit. Bassengområdet er veldig fint, men du må være tidlig ute for å få plass. Vi hadde med oss ei på 9. mnd så det blir jo litt annerledes, men vi syns stranden var best. Siden vi var der såpass tidlig så var det ikke kjempevarmt i vannet og havet var faktisk varmere enn bassenget. Sikkert mye varmere i august. Vi hadde nok valgt stranden uansett da det er letter å bevege seg med hensyn til vogn og en liten med mark i rompen. Vi lot lille snupp sove i vognen på dagen og det gikk kjempefint. Vi lånte seng på hotellet som hun sov i om natten. Tror det kostet 25,- døgnet. Jeg vet det finnes masse vannland og parker på Mallorca, men vi var ikke på noe av det. Lille snupp var så liten at hun ville ha lite utbytte av det og det var ganske dyrt. Det eneste vi var med på var sightseeing til grottene og det anbefaler jeg absolutt. Ikke spesiellt for barna, men for de voksne. Ikke mulig å ha med vogn så husk bæresele. Den er uansett veldig kjekk å ha på flyplassen Har ikke brukt solfaktor klær. Vi brukte en tynn kjole og smurte med masse faktor 30. Hadde ikke noe problem med solen. Hun fikk bøtte og spade å leke med, men det mest spennende var å spise sand og å bade. Vi kjøpte også en sånn oppblås greie som hun kunne sitte i. Det var gøy det!!! Nå er jo barnet ditt noe eldre så jeg vet ikke hva som passer. Over halvparten av Alcudiastranden er helle lagt så jeg anbefaler dere å gå tur langs stranden. Masse fint å se på og en akkurat passe tur. Hvis du trenger å handle mat, bleier ol. så burde du ikke gå på Spar butikkene. Det er dyrt. Hvis du går til høyre ut av hotellet, så første til høyre igjen og et stykke bortover (200 meter) så finner du en butikk som heter Eroski. Mer lokal og billig butikk. Husk badebleier hvis du bruker det for det er svindyrt det nede. Det er forresten ikke påbudt i bassengene der nede, men jeg syns det var greit å bruke allikevel. Kjiipt hvis uhellet skjer:-)) God tur!! Valentin♥ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702916-noen-som-har-vert-i-syden-med-barn-p%C3%A5-15-%C3%A5r/#findComment-5720745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vårenzia Skrevet 25. juli 2006 #5 Del Skrevet 25. juli 2006 Ellers har jeg foresten også snakka med noen som har vært i Syden og de sier det er lurt å ha med vogn selv, men bestille seng på hotellrommet. Vi har ikke bestilt stol, da vi regne rmed at de aller fleste måltid taes ute. Håper på at snuppa sovner i vogna imens vi er ute - men er nok ikke helt overbevist om at det kommer til å skje!! Men man vet jo aldri - kan jo hende de små blir helt pumpa etter varmen og være ute å oppleve ting hele dagen. Hun sovna i fanget mitt da vi kjørte en åpen båt i 30 knop i helga også så! Ellers lurer jeg på hvordan man skal unngå at den sarte huden blir solbrendt. Synes vi har vært forsiktige og smurt masse med sf 25 her hjemme, men hun har vært litt rød på slutten av dagen likevel! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702916-noen-som-har-vert-i-syden-med-barn-p%C3%A5-15-%C3%A5r/#findComment-5720763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isdronningen Skrevet 25. juli 2006 #6 Del Skrevet 25. juli 2006 Hei! Hvor var dere da? Vi tenker også på reise til syden til påsken.. Da er vesla 1.5 år.. Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702916-noen-som-har-vert-i-syden-med-barn-p%C3%A5-15-%C3%A5r/#findComment-5720771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vårenzia Skrevet 25. juli 2006 #7 Del Skrevet 25. juli 2006 En ting til med det samme jeg holde rpå. Her er min pakkeliste som jeg har skrevet etter hvert som jeg har kommet på ting: Vogn Helseteppe sengklær Teppe til stranda Parasoll til vogn Tape til å pakke vogna solbriller Solfaktorklær Solhatt/caps Sandaler Bleier Badebleier Lille kanin Solkrem Shorts, kjoler, sommertopper, Kamera, Våtservietter Myggnetting Leker til flyet Leverpostei Smøreost Lappesaker til vognhjul Paracet Stesolid temp Antibac våteservietter Allergimed Salve Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702916-noen-som-har-vert-i-syden-med-barn-p%C3%A5-15-%C3%A5r/#findComment-5720780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #8 Del Skrevet 25. juli 2006 Det er ikke lenge siden jeg kom hjem fra syden med min gutt på 1,5år. Han elsket syden. Her var det badebasseng, strand, lekerpaker,familishow og mange barn å leke med. Vi tok med vogn, klær,solkrem og bleier. Om du reiser til en typisk småbarnsfamilieplass så ta med bleier. Ofte er butikker utsolgt (i turistsesongen). Dessuten drikker de små mye mer, så regn med maaaange bleieskift. Ellers gikk alt som hjemme - ingen problem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702916-noen-som-har-vert-i-syden-med-barn-p%C3%A5-15-%C3%A5r/#findComment-5721382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Rutletutt* Skrevet 26. juli 2006 #9 Del Skrevet 26. juli 2006 Var i syden med Tobias da han var 11 mnd og nå i sommer da han var 18 mnd. Første gangen tok vi ikke med ekstra bleier, så vi måtte kjøpe knalldyre og dårlige Pampers-bleier (ikke de samme som de har her hjemme). Da sov han godt i vognen sin etter en flaske melk mens vi gikk ut å spiste til vi gikk hjem og la oss - så det gikk over all forventning:o) Andre gangen tok vi med bleier, og det er jeg glad for. Tok med middagsglass og grøt, sånn i tilfelle vi ikke fant noe ok der nede - glad for det. Fant bare baby-grøter og Nestle barnemat på apotek til en svimlende høy pris! Hadde med badebleier hver gang, og syns det var veldig greit. Denne gangen hadde han en dupp i vognen sin på stranden under en parasoll. Om kveldene var vi tidlig ute å spiste sånn at vi var tilbake igjen til ca halv ni og da Tobias skulle legge seg. Hadde en veldig grei lelighet med to soverom, så han fikk eget. Var heldigvis reiseseng der (det er lurt å skjekke før dere drar - hvis det ikke er det der bør du ta med). Hadde også tv med alle de norske kanalene, så vi koste oss inne fra halv ni til vi gikk å la oss. Var en kjempeflott ferie:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702916-noen-som-har-vert-i-syden-med-barn-p%C3%A5-15-%C3%A5r/#findComment-5729218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #10 Del Skrevet 26. juli 2006 uv- barnebadedrakt ville jeg kjøpt, og kanskje en reisevannkoker så kan dere feks gi grøt før dere selv event går ut og spiser og trille h*n i søvn..Ville prøvd å holde samme rutine som hjemme. VI har allerede vært på 3 utenlandsturer, og jenta vår er ikke 1 år enda. Min erfaring er at de henter seg utrolig fort inn igjen om det går 1-2 dager uten rytme. Men stort sett la vi henne til samme tid som hjemme - både natt og dag. Vannmelon er godt i varmen for de små! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702916-noen-som-har-vert-i-syden-med-barn-p%C3%A5-15-%C3%A5r/#findComment-5729292 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessemum Skrevet 27. juli 2006 #11 Del Skrevet 27. juli 2006 Hei Vi var til Spania i juni med tulla vår er som er1,5 år. Jeg vil anbefale dere å ta med favoritt babymaten til barnet deres (dersom det fortsatt spiser babymat og grøt..)I spania hadde de et helt annet utvalg i babymat enn her hjemme,og mye av det smakte skikkelig ille.Vesla vår nektet å spise det,og det var litt krise siden vi ikke hadde med nok mat til hele oppholdet... Anbefaler dere også å ta med bleier,i Spania var det iallefall skikkelig dyrt..tror vi betalte rundt 150 kr for en pakke... Ellers så er det lurt å ta med en bok eller leke på flyet,turen kan bli litt lang... Ta også med en ekstra smokk eller to... Og en vogn med kalesje som barnet kan sove i dersom dere skal på shopping,restaurantbesøk etc... God tur,dere kommer til å få det kjempe koselig!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702916-noen-som-har-vert-i-syden-med-barn-p%C3%A5-15-%C3%A5r/#findComment-5744629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. juli 2006 #12 Del Skrevet 28. juli 2006 Har akkurat vært på Mallorca med jenta på 12 mnd, og det gikk bra. Litt tungvint med barn på krabbestadiet, bedre om de bare ligger i ro eller kan gå. De har bleier (ikke så dyrt fordi det er enormt mange bleier i pakka), grøt og middagsglass. Nan også for de som bruker det. Badebleier var litt dyrere enn hjemme. Vi hadde med leverpostei, prim og tubeost til å ha på brødskiva. Ha med solkrem hjemmefra (sjekk Grønn Hverdag sine sider for å se hva som er best for junior). Vi hadde med vogna hjemmefra og skulle gjerne hatt med reisesenga og. Å leie en sliten seng i tok uker kosta over 500 kr. Vogn og seng blir ikke veid på flyet så det gjør ikke noe at en har med litt ekstra. I bassenget brukte hun badebleie eller bare badetruse. Jenta var i seng i 11-12-tida, det gikk greit å få de gamle rutinene da vi kom hjem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702916-noen-som-har-vert-i-syden-med-barn-p%C3%A5-15-%C3%A5r/#findComment-5748670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammaen til Oscar Skrevet 28. juli 2006 #13 Del Skrevet 28. juli 2006 Ser du har fått mange gode tips, vil bare legge til ett par til etter erfaring fra to turer til Thailand, 11 og 15 mnd. Ta med baby-call og lader, det er deilig å kunne sitte utenfor rommet om kveldene. Vi brukte den også når han dag-blundet i senga på hotellet, den rakk godt frem til bassengkanten. Sørg for rom i første etasje, da har man som regel direkte tilgang, dessuten er det greit å slippe å drasse vogn i trapper. Ta med liten vogn/tralle. Ang. søvn så måtte vi pga tidsforskjellen bryte alle rutiner, så vi innførte 2 lurer på dagen. Den siste var i 18-19-tiden i vogna så vi fikk matfred på restaurant. Deretter var det natt i 21-tida. Så fikk vi oss et par kveldstimer på verandaen. De vartet forresten opp med barneseng og stoler over alt, til og med store baljer å bade i midt på restaurantene og hos frisøren (!) slik at vi fikk fred, og gutten plasket og koste seg. Anbefaler Thailand på det sterkeste med barn. Thaifolket står i kø for å få passe gullet! Bleier, badebleier og barnemat er billig og bra hjemme, dessuten fører det til at det blir frigjort litt plass i kofferten til hjemturen - genialt! God tur! Kan forresten anbefale solkremen til Sebamed for baby f28 på apoteket. Den virker hele dagen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702916-noen-som-har-vert-i-syden-med-barn-p%C3%A5-15-%C3%A5r/#findComment-5751054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå