Gå til innhold

Når dere pumper...

Hilde-29har nå 2søte små

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å forresten...noen som vet om når man tar et glass vin og må vente ca tre timer før amme igjen,telles det fra den timen du starter med det glasset,eller den timen man har avsluttet glasset??hehe..tar jo litt tid når man koser seg med ett glass rødvin:)

må hjelpe til med å klemme lett når jeg bruker håndpumpa (Lite erfaring m el). Hvis barnet er over 6 uker kan du amme med 1 enhet alkohol innbord, ( Nye retningslinjer), tidligere anbefalte man å vente tre timer etter en - to enheter alkohol. men selv ville jeg ikke ammet med noe alkohol i blodet - men det er "lov", men altså ikke før babyen er 6 uker ( Før 6 uker er det null alkohol) Du skal nok ikke drikke mer enn du skriver , men til opplysning til andre så bør fyll ikke skje i ammeperioden- det kan skade utdrivningsrefleksen permanenet (OBS NB!!!!!!)

Disse:

0-6 uker: Ikke alkohol

6 uker til 6 mnd: 2 alkoholenheter innabords er tillatt. En enhet er ett glass vin eller en øl. Og en enhet forbrennes på 2-4 (?) timer

etter 6 mnd: Fritt fram.

Jeg har fått de av ei som er pålitelig, men jeg finner ikke igjen noe nettsted eller noe med de på. Irriterer meg grønn!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...