Gå til innhold

Hva har dere i barnehage matpakka til de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta begynner i barnehage i høst og vi må ha med mat 2 av de dagene hun er i barnehagen.

Syns det er så vanskelig å smøre matpakke til ei på 1 1/2 år for de er så opp og ned hva hun vil ha.

Dessuten er hun kjempe gla i agurk og paprika utenom skiva, kan jeg legge ved det i matboksen, eller blir det litt dumt?

Hun pleier også å drikke biola til forkost, kan jeg sende med henne en sånn liten biolaflaske?

Tenker kanskje at det er litt dumt at hun får anerledes enn i andre barna, eller gjør ikke dette noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sender med barnet ditt det du vil hun skal spise! (så lenge det ikke er snop eller kjeks) Sett navn på Biola flaska og spør om du kan sette den i kjøleskap. Agurk og paprika kan du ha med i matpakka, men jeg anbefaler å pakke dem hver for seg i gladpack for da blir de ikke bløte eller vasne! Det som også er godt er brunost, leverpostei, kald toast (det er faktisk godt så lenge skorpa blir tatt bort! Prøv selv!), prim, smørost, kaviar. Gulost kan fort bli svett og klam, men det er jo de som liker det... Hehe... Lykke til i barnehagen for lille jenta di! :-D

Skrevet

Så flott at jenta di liker grønnsaker ved siden av maten! Da ville jeg fortsatt å legge det med i matpakken. Og Biola er jo kjempesundt og bra for magen, spesielt for barnehagebarn.

Gutten min har med brødskiver med bl.a. gulost, kalkunpålegg, leverpostei og prim. Så får de melk og frukt/grønnsaker i bhg.

Jeg pleier å gi han Biola på morgenen før bhg, siden de får vanlig melk i bhg. I vår bhg er det ikke "lov" å ta med yoghurt pga sukkeret og for at det skal være likt for alle. Synes ikke det er noe problem. Da gir jeg bare det hjemme i stedet.

Lykke til med barnehagestart :o)

Skrevet

Send gjerne med grønnsaker som agurk og paprika.

Men biola kan hun få hjemme.

Jobber i bhg, og vi har måttet kutte ut, for plutselig var det noen som skulle ha biola, noen appelsinjuce, noen saft, noen melk med kaffesmak, noen sjokomelk, og noen....... Det ble til slutt håpløst dersom hvert enkelt av de 20 barna pr avd skulle få ha med seg spesialdrikke. Og det ble snart alle, for når noen så at andre hadde, ja da ville de også....og så hadde vi det gående.

Vi tok det opp på foreldremøte, og foreldrene syntes det var kjempegreit at det var kun melk eller vann å drikke i bhg. Og ungene likte det også, for nå hadde alle det samme, og ingen konkuranse lenger.

Skjønner?

Så den lille skvetten de driker til maten i bhg kan være melk. Da bir det likt som de andre.

Ped.Leder, i avd marikåpa.

Skrevet

Legg opp til aa gi det som du tenker at barnet ditt liker. Kjempefint aa legg med groennsaker eller annet. Vi har ogsaa laget mos av f.eks potet og gulrot el. som de varmer opp.

Skrevet

Middagsglass, stekt ris, pølsegrateng, eller andre middagsrester. Men jente mi er ikke spes gla i brødmat da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...