Gå til innhold

Følte meg med ett så dum...

Anbefalte innlegg

ettersom jeg har vært inne her i mange pp`er, og nå lurer på noe helt grunnleggende...*rødme" Leser nemlig en reklame for babycomp, og der står det følgene: "Under en mens.syklus er det bare seks dager du kan bli gravid. Fem dager ør EL, en etter". Og jeg som har tatt EL-tester og "kjørt på" etter at den har blitt positiv, har jeg misforståt helt jeg da???

fader, nå ble jeg helt forvirra.. Kanksje det er derfor jeg aldri blir gravid?? Hva sier dere?? Stemmer dette??

Må være anony nå, dette er for dumt..:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5702208-f%C3%B8lte-meg-med-ett-s%C3%A5-dum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En El-test er som regel positiv dagen før man får eggløsning. Hos noen blir den positiv samme dagen (det var den med meg.) Derfor kan det være litt seint å begynne kosingen etter positiv el-test. Man har nemlig størst sjanse for å bli gravid to dager før eggløsning. Det er bedre at sædcellene venter på egget enn omvendt, for sædcellene lever mye lengre enn egget.

Dette kan være grunnen til at det har tatt lang tid med deg ja. Hvis du har sånn noenlunde oversikt over hvor lang syklus du har, så kan det være lurt å begynne med sex annenhver dag minst 1 uke før du forventer eggløsning. Og ikke stopp før 4 dager etter positiv eggløsningstest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...