Gå til innhold

Grine seg til søvn eller ikke????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

han er straks 4mndgammel.... har prøvd å amme han i senga så han sovner av det, men han bare våkner når jeg prøver å legge han i sin egen seng. desutten har jeg hørt at dette ikke er så bra, siden han da bare blir vandt til at puppen er det eneste som kan få han til å sove...hva vi jeg av en eller annen grnn er borte en kveld da?

jeg tror ikke det er bra at de griner seg i søvn... da skal de være nærmere året. de er altfor små til å skjønne hvorfor ikke mamma kommer når de griner. de vet ikke at det er kveld..... pass på at de ikke sover så nærme leggetid, sånn at du er sikker på at han er trøtt når kvelden kommer!! her hjelper det å stryke forsiktig på hodet, ned i panna. og snakke rolig og stille...

lykke til!!!

Annonse

tusen takk for svar... prøvde å skulle la henne grine, men det funker ikke for hverken meg eller henne....har bare ikke hjerte til å se hu ligge der å gråte...så da tar vi heller noen timer med bæring. Da slapper hun i alle fall av:) Og jeg legger meg med god samvittighet:)

For meg er det uaktuelt å la kallen gråte seg i søvn uten å tilby trøst, og derfor også uaktuelt å la barna gjøre det.

Jeg tror at pappaen f.eks greit kan legge på sin måte innimellom selv om du bruker puppen som ved innsovning - bare han faktisk legger innimellom slik at jenta blir vant til hans måte også.

Ellers kan en jo innarbeide ritualer/rutiner som gjør at puppen ikke blir "sovemiddel", men f.eks heller et kosedyr, stryking på ryggen, en bestemt musikk eller noe.

Anbefaler i så måte "The No-cry Sleep Solution" av E Pantley. Er forresten på salg akkurat nå på bokkilden.no til under hundrelappen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...