Gå til innhold

Når kontakter dere lege eller jordmor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her i Bergen er det ikke lett å få tak i jordmor, så jeg ringte samme uken som jeg tok graviditetstesten.(uke4). Og jeg fikk ikke time før i uke 16,, for hun hadde fullt i hele august...

 

Lege bestilte jeg tidlig også, og bra var det for det viste seg at legen skulle på ferie i samme ukene som meg, så da var det greit å få booket tidlig, så jeg var til lege nå i uke7..og så drar både legen og jeg på ferie snart,, så hadde jeg ikke ringt tidlig hadde jeg ikke fått legetime før jeg er i uke12.. og det er for lenge å vente syns jeg..

 

Så ikke vent for lenge med å bestille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å ringe til legen ca i uke 11-12 (2-3 uker til). Jeg ser ikke vitsen i å dra til legen så tidlig, var til legen i uke 12 forrige gang, og ville ikke vært tidligere heller. JM ringer jeg etter at jeg har vært hos legen, og ordner time dit 4 eller 6 uker etterpå.

 

Men her er det ikke så lange køer da, hadde det vært lang ventetid hadde jeg ringt tidligere, men ville ikke hatt time før for det om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte legen med en gang jeg fant ut at jeg var gravid og sa at jeg ville ha en time til min første svangerskapskontroll. De spurte ikke hvor langt jeg var på vei eller noe, så jeg fikk time allerede i min 6 uke, tror jeg var 5+6.. Da tok de litt prøver, og jeg fylte ut helsekort og sånt. Skal tilbake om 1 uke, og da er jeg 8+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til lege i veke 10. Ringte jordmor etterpå, men ho sa eg ikkje trengte kontroll hjå ho før etter ultralyd. Skal til ultralyd i veke 18, og jordmor i veke 24. Syns det var litt lenge til, men alt er jo bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestilte også time hos jordmor tidlig, i uke 4.

Bor i Bergen (Åsane) og her er det visst ikke lett å få tid. Jeg fikk min første time i september, tror det er rundt uke 15-16.

Tror nok det lønner seg å være tidlig ute, for å sikre seg time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...