Gå til innhold

August-mammaene har det bra?

Lindamor og Oliver

Anbefalte innlegg

Venter på mitt andre barn; )

Har ei på tre år fra før og denne gangen blir det mest sannsynligvis en gutt..iallefall etter første UL men etter andre UL i uke 32 så var det umulig å si.

Jeg hadde jo egentlig trodd jeg skulle få en jente til jeg men en gutt blir sikkert bra det også; )

Formen min har og er fin men jeg kjenner det veldig i korsryggen og lysken denne gangen i motsetning til sist.-Da hadde jeg ingen vondter nei.

Hvordan står det til med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det bare fint, men er litt plaga med bekkenløsning. Utenom det så kunne jeg ikke hatt det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har det veldig fint jeg. Litt varmt for tiden, men godt med litt sommer også. Har litt kynnere, er jo alltid litt spennende men ungen kommer nok ikke enda. Jeg har også en datter på 3 år fra før, venter trolig en jente denne gangen også:)

Har dere mye kynnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frantic

Heisann! Venter en jente med termin 20.august - har to flotte gutter på 5 og 2,5 år fra før :-) Har det bra, men begynner å få lyst til å kvitte meg med magen snart - er så utrolig mye press over alt, spesielt på lungene og magesekken når jeg skal sove, så søvnen er det småttt om for tiden. Ellers er jeg veldig fornøyd med at jeg har klart å holde bekkenløsninga og ryggproblemene såpass i sjakk denne gangen - begynte tidligere til fysioterapaut og har prøvd å trene hele veien (selvsagt ikke mye hopp og sprett, men spinning og litt styrketrening har fungert veldig greit). Var veldig dårlig med nr 2, så alt i alt skal jeg si meg kjempefornøyd egentlig :-)

Spennende tid fremover - har allerede hatt smårier som kan vare 1-2 timer noen netter, så det blir spennende å se hvor tid fødselen skjer (har også 2cm åpning uten at det betyr fødsel med det samme....). Gikk slik med nr 2 også, men da begynte det litt senere.... men siden begge gutta kom før termin håper jg det skjer denne gangen også!

Lykke til alle augustdamer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei=) venter min første 5.aug.=) formen er stort sett fin, har begynt å bli en smule små kvalm igjen og trøtt..ellers bra=)

lykke til fra meg også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også min første, og som Lindamor fikk vi også beskjed om gutt på 1. ultralyd, men umulig å si på 2. ultralyd. Vi tror det er gutt, men har både jente og guttenavn klart i tilfelle!

Har hatt et problemfritt svangerskap. 12 dager igjen til termin, og ingen store tegn på fødsel ennå. Barnet beveger seg mye, og det er alltid koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venta no mitt første lisje nurk:)

He ikkje hatt noken plage.Verken me kvalme eller andre ting,men no dei siste 2 vekene he ej vør plaga me en del vatn i beina.. Litt irriterande,men e nå godt når ej fe fotmassasje på kvelden da;) (Så d kjem noke godt ut av d oxo:))

Varmen overleve ej lett.. Sjøl om her va 39 grader her i dag.Skulle gjerne ha leie ute i sola og sola mej da,men.. Ellers e alt topp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Her er formen fin, men begynner å kjenne at jeg er trøttere enn vanlig. Har hatt mange netter med maserier fram til nå, men nå har det plutselig gitt seg og jeg har ikke så mye som en eneste, liten kynner, i alle fall ikke som jeg merker. Trodde det skulle være omvendt, jeg? Hihi. Rare kroppen. Termin 8.august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter også mitt andre barn, en jente. Har en gutt på 5 år fra før. Formen min er bra, ting er tyngre med en stor mage, vil liksom mer enn kroppen. Men jeg slapper av og nyter sommeren. Har folk rundt som tar godt vare på meg.

Lykke til alle sammen med den siste delen av svangerskapet og fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann:-)

venter 1 mann 4 aug. skal ikke klage på formen, selv om ei syns d begynner å bli noget varmt... og ei ønsker meg en god natt søvn..

alt klart, trenger bare en baby:-)

kroppen har begynt m alle forberedelser... så kanskje..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Går og VENTER på førstemann med tremin 13 august. Gleder meg som en tulling og er skuffet over at kynnere bare er kynnere, selv om det er mange av dem.

Litt varmt og tungt, ryggen vil ikke alltid, men jeg synes jeg har det ganske så genialt allikevel.

Det blir deilig å finne ut om det er jente eller gutt som ligger der inne og svømmer, da.

Håper å gå så lite som mulig over tiden, men ser ikke for meg at jeg er mor før 26/27 august. Tør ikke håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, er det lov å klage her eller??

venter førstemann. termin 9.aug. håper virkelig ikke han har tenkt å holde seg der inne helt til termin, men at han har begynt å tenke på å komme ut nå snart.

har hatt sterke magesmerter noen dager. som et åpent sår på innsida. er visst baby som sparker vledig hardt i følge legen.. au!

i tilegg våknet jeg i morges av at jeg var kvalm, og har kasta opp masse flere ganger i morges:( er fremdeles kvalm, og får ikke spist særlig med mat. skikkelig uggen i kroppen. skulle tro jeg hadde vært skikkelig på fylla igår.. så nå er jeg virkelig LEI! vil bare få babyen ut av kroppen, for kroppen min passer visst ikke til å være gravid!! har vært noe HELE veien:(

gleder meg noe helt hinsides til å få se babyen. greier ikke å se for meg hvordan han ser ut i det hele tatt, og holde han i armene mine for første gang:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :-)

Venter mitt andre barn 19. august. Har ei jente som snart er 4 år, og nå viste den siste UL at det er en gutt i magen min. Det er vi så kjempeglade for!!! Blir utrolig artig med en av hver! :-)

Formen er så som så, har hatt bekkenløsning hele tida, men har vel egentlig holdt det ganske bra i sjakk denne gangen. Mer plagsomt er all den hjertebanken jeg har av og til. Men den går nå over!

Begynner å ha alt klart i huset til gutten kommer, så han kan gjerne komme om et par uker! :-) men jeg kjenner absolutt ingen modningstegn, kynnere vet jeg ikke hva er. Storesøstra kom 19 dager før termin, og ble tatt med keisersnitt, så jeg er spent på fødselen denne gangen. Både gleder og gruer meg til den.

Ellers må jeg oppfordre alle augustmammaer om å bruke august-klubben litt mer! Er ikke så mye aktivitet der inne, og nå som det nærmer seg termin for oss alle,er det jo kjempekoselig å kunne backe hverandre litt ekstra opp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det meste veldig bra! Har 18 dager igjen, og begynner å glede meg veldig til å møte mageboeren:-)

Det er utrolig kjekt med gutter, her i huset har vi fire eksemplar av sorten fra før, i aldersspennet 18 år og ned til halvannet. Nå kommer visstnok jenta, det skal bli spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble en juli mamma med termin 1 august. Kommet hjem i dag fra klinikken. Kommer med historien senere...

Lykke til alle sammen og gled dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i det orange feltet på venstre side klikker du på terminklubber. så finner du augustklubben 2006 der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann igjen!

Jeg venter også mitt andre barn som ganske sikkert er ei jente =) Har en gutt på 2,5 år fra før - og nå begynner jeg å glede meg til å hilse på vårt nye lille familiemedlem.

Har 5 uker igjen til termin, og kjenner at jeg begynner å bli klar. Halsbrannen tar helt av, og i natt har jeg måttet ligge KUN på ryggen fordi jeg ble kvalm og uvel av å ligge på sidene. Har hatt tendenser til det før, men i natt var det helt ille =( Så nå er jeg gørrstiv i ryggen =( Ellers er jeg bare tung tung og atter tung...ikke så mye å klage på. Og trøtt da!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre litt fra alle som skal ha i august, jeg har også sykt mye halsbrann og blir stadig kvalm. Trodde kvalmen var forsvunnet for godt jeg i uke 14 men neida. hehe.... Skal dere på noe tur da? Vi reiser til sørlandet i morgen, skal besøke dyreparken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halloen! her er en til som er luta lei!! jeg er nå i uke 37, ikke kvalmen eller noen halsbrann siden magen er utrolig lav. men kynnerene tar seg litt opp, og bekkenet er vondt pga den stadige pressen nedover fra junioe:-)

skal på ekstra kontroll igjen i morgen på ødepol denne gangen. skal treffe overlegen der ang "ekstraslag" på fosterlyden hos baby.. så er litt nervøs for det. dette er noe vi oppdagen sist uke, og jeg har egentlig fått mer svar herinne på hva det kan være, ikke mye svar å få på sykehuset så håper jeg får vite mer i morgen!

elelrs bra, men huff, nå er jeg lei og vil holde babyen min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Må slenge meg på den siste..er lei jeg å!!!! Termin 29 aug med gutt eller jente..jordmor trodde det var jente, men ikke sikker. Så det blir spennende å se hva som kommer. Synes alt har gått fort frem til de siste ukene, nå går alt forferdelig sakte. Vært sykmeldt store deler av svangerskapet pga kynnere, som nå har blitt helt forferdelig. Bare jeg er oppegående litt for lenge, blir jeg liggende flere timer med maserier/ sterke kynnere. Forferdelig slitsomt. Har en sønn på snart 3 som lurer på hvorfor mamma må ligge på sofaen hele tiden..uff..får litt dårlig samvittighet. Ellers kan jeg ikke klage. Kjenner mye liv hver dag, selv om det ikke er de helt voldsomme bevegelsene. Ikke noe tegn til slimpropp eller andre symptom på at fødsel nærmer seg. Håper det blir llitt før termin denne gangen. Er kjempeglad for disse sidene i allefall. Går liksom litt fortere når man kan logge seg på her og bli oppdatert på hvordan det går med dere andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann på dere.. ja jeg venter mitt andre barn den 13.8. venter ei jente nå å har gutt fra før.. morro det.. er litt sliten om dagen og er glad mann min har ferie..hører det er flere som syntes det er tungt.. da kan vi jo klage litt sammen..hehe..

håper på føde før termin denne gangen (gikk 8dager over siste), følger meg gedigenså vi får satse på det..men men kroppen bestemmer selv..drikker bringebær bladte får håper det nytter, litt i hvertfall..

ha en fortsatt fin sommer-kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjohei 29 dager igjen og klar som et egg! kraftige kynnere og skarpe stikk i livmorhalsen er dagligdags nå, gjerne så kraftige at det blir et åkk og stønn innimellom... Jeg TRENGER ikke gå helt til termin altså, bare kom når du har passert 3000 g du baby:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

Har det ganske bra fortiden..Har 21dager til termin..Men gikk 14 dager over sist,og regner med noe sånt denne gang også. Har daglig kynnere og stikkninger,godt å kjenne tegn på modning.. Har fått endel vann i beine nå i varmen,men ikke mer enn at jeg overlever.. Skal bli herlig å komme i mål=)

Lykke til alle august-jenter,måtte det bli en rask og fin fødsel for dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...