Gå til innhold

August: Noen utstyrs-spørsmål


frk Matilde

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har termin 23.august. Lurer på om man da bør ha lammeskinn til babyen ( i vogn og seng osv) og i tilfelle hvor det er lurt å kjøpe det uten å bli ruinert.. Kjøper dere flere skinn, eller skal dere flytte de rundt fra vogn til seng osv?

 

Lurer også på dette med babycall. Har sett testen på TV2, men den er jo helt latterlig... De har jo som testvinner en type som MÅ gå på strøm!! Da kan man jo ikke bruke den ute i vogna f.eks.

Lurer også på om noen har tanker om det med "kamera-babycall". Er det bare fjas, eller er det en ok greie? Er det ok med den "strålingen" som blir, eller er det ikke noe mer enn ved vanlig babycall.

 

Håper mange har lyst til å svare.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal kjøpe lammeskinn på Jysk, hørt fra flere at det er bra og man bli ikke ruinert heller. Kommer bare til å ha ett skinn og flytte det fra vogn til seng.

 

Babycall klarer vi oss uten, har ikke så stor leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at et slikt lammeskinn kan være godt å ha både på sommer og på vinter, så jeg ville nok sikkert skaffet meg et. Jeg har egentlig ingen formening om hvor man bør kjøpe det. Ta en ringerunde så får du sjekket litt og i tillegg slipper du å fly rundt fra butikk til butikk.

 

Vedr. baby call. Jeg vil anbefalle deg å kjøpe en som har en del kanaler. Kan jo hende at naboen har den samme og da kan det hende at disse går mot hverandre. Ellers er det jo greit å ha en som kan gå både på batteri og på strøm. Har ingen erfaring med kamera call. Jeg ville sjekket litt med prisen på dette. Jeg for min del føler ikke noe behov for dette.

Har ikke hørt om noe strålingsfare på babycall. Tror nok ikke dette er noe mer enn det vi blir utsatt for i det daglige.

 

Hilsen

Ventende mamma med ternin 7.8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frantic

Har hatt et lite og et stort lammeskinn til gutta mine, men det er fordi vi har fått dem i gave, hadde nok bare kjøpt ett og flyttet det rundt. Brukte det minste i vogna og det største i senga og på golvet.

 

Når det gjelder babyalarm vil jeg sterkt anbefale å kjøpe en type som går på batteri! Jeg har brukt min kjempemye når jeg har hatt babyen enten sovende i vogna utenfor huset vårt, eller når jeg har vært på besøk hos venner - og da er det jo helt latterlig om en må ha stikkontakt! Til våre to gutter har vi hatt Baby Nova sin alarm, og har vært veldig fornøyd med den! Den ble helt utslitt, og jeg har nå kjøpt ny til frøkna som kommer - da kjøpte jeg Philips sin nyeste med automatisk kanalinnstilling og flere finnesser enn jeg sikkert trenger :-) Håper den blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et skinn på Jysk. Lurte litt på å kjøpe to, men vi ser det an.

 

Aner ikke noe om stråling på kamera i forhold til vanlig babycall. Vi har fått en Philips billig og den virker som den er helt slik vi vil ha. Kan gå på både batteri og strøm, og vi skal bruke den mest i vogna, så det passer oss fint. God rekkevidde var det også på den, og den har lysindikator som kan være fint i forhold til om man er et sted det bråker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par av venninene mine som har barn fra før anbefalte meg å kjøpe lammeskinn til babyen.Selv brukte de det året rundt og flyttet det fra vogna til senga. Lammeskinn til baby koster nå 299 på Babyshop. Jeg tror ihverfall jeg skal kjøpe meg et før babyen kommer, hvis jeg rekker da.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har hatt eit skinn til kvar av mine eldste barn og kjem nok kun til å ha eit til denne nr 3 og. eg brukte det kun i vogna når det var kaldt ute og litt i vogga på dagtid. var redd for overoppheting på natt. har hatt barn som fort har blitt for varm eg, det eine skinnet kjøpte eg på jysk til kr 349,.- veldig fin kvalitet på det.

det einaste eg vil tipse om når det gjeld babycall er at du kjøper med mange kanaler så du slipper få inn alle nabobabyene og om du bur i t.d byggefelt. har sjølv philips som går på støm /batteri og har vore fornøgd med den. er den opplada kan ein fint ha den i vogna ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...