Gå til innhold

Første besøk hos jordmor.. men liker ho ikke :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp kommet fra første besøk hos jordmor.

Jeg kan ikke si jeg likte henne... :(

Så jeg tror jeg skal bytte henne ut!

 

Ho var rett og slett kvalm.. Ho sa at jeg ikke fikk lov og bestemme hvor og hvordan jeg ville føde. Det står i mange bøker jeg har at det kan man bestemme selv. Ho skreiv også i dette helsekortet for gravide at jeg drakk alkohol av og til, selvom jeg sa jeg slutta da jeg planla og bli gravid. har jo ikke drikt alkohol sida april!! Ho spurte heller ikke om jeg ville ta hiv prøve, den bare tok ho sammen med de andre blodprøvene(selvom jeg skulle tatt den uansett).. Og jeg er ikke spesielt glad i sprøyter så spurte om ho kunne vente litt så jeg fikk roa meg litt ned.. men da sa ho "jeg har ikke noen interesse av og vente, da får du ta de en annen gang"... Virka som om ho ikke trodde vi klarte og ta vare på ungen når den kom engang.. ho nekta lissom og tro på oss.. og ho trodde ikke noe på at jeg hadde vært kvalm i to uker(er i uke 6) fordi det blei man ikke før ca i uke 8..

 

 

Er dette normalt?? for da vil jeg helst ikke ha noen jordmor..

trodde de skulle hjelpe meg gjennom svangerskapet. ikke rakke ned på meg fra dag 1.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, nei, nei, dette kan da ikke være normalt! Min er i hvertfall ikke sånn. Finn deg ei ny jordmor, men gjør alle som kommer etter deg ei tjeneste ved å melde jordmora du har vært hos til fylkeslegen etc (er litt usikker på hva som blir rett instans - kanskje noen som vet det?)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret!!

 

Har ikke vært hos jordmor før, så måtte spørre om dem er sånn til vanlig.. :)

 

Blei lissom litt skremt av ho der, samboern min likte ho heller ikke.

Så ett eller annet må vi gjøre ja, hvertfall få en ny!

Og kanskje som du sier og melde ifra ja, vil jo ikke at andre skal få en sånn jordmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, slik skal det ikke være. Hvis du har anledning til å bytte så gjør det. Hvis ikke kan du "bare" gå til lege istedet.

Jeg har bare positivt og si om min forrige jordmor. Hun var toppers.

Det går fint an å være kvalm før uke 8. Jeg er i uke 6 og er kvalm jeg også.

Du har ikke noe godt av å gå til noen du ikke stoler på, så bytt du, det har du din fulle rett til.

Man har lov til å bytte jordmor under fødselen også, selv om det her kan være ting som gjør at det ikke er mulig.

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hører ikke til her lenger, men hender jeg kikker litt da:)

 

BYTT HENNE UT, OG MELD HENNE TIL FYLKESLEGEN sier jeg bare. Før det første sier hun ting som er direkte feil:

-fritt sykehusvalg

-fødselshjelpere er til for deg, ikke omvendt...

 

for det andre, mangler hun tydligvis ører, svært dårlig egenskap for jm. Klart kvalme kan komme i uke 4.

 

Det at hun tar HIVtest uten å spørre, er vel egentlig ikke lov, men svært vanlig.... Hvis du hadde nektet HIVtest, ville du blitt behandlet deretter, så best å ta den:)

 

Hvis du kan velge flere jm, bytt henne ut. Hvis det bare er en jm i kommunen, dra til nabokommunen, eller be om å få gå til jm på sykehuset i stedet:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at jordmødre hadde åpent om lørdager jeg, er det vanlig???

Kan jeg spørre om hvor denne jordmoren hører til? Jeg har ikke lyst å havne hos henne for å si det sånn.

Men jeg hadde samme opplevelsen som du sier når jeg gikk gravid med førstemann, gikk til en skikkelig f***e av en jordmor som fikk meg til å begynne å gråte, nektet plent å gå til henne, men jeg var heldig som hadde en utrolig grei lege som tok seg skikkelig tid til meg når jeg kom på kontroll. Dette var i Tvedestrand. men jeg bor ikke der nå lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne jordmora er i Skien. Skjønner godt at du ikke vil havne der. Etter jeg var der satt jeg bare inne på rommet for meg selv ett par timer, det var fryktelig..

 

Samboern min sier han skal si akkuratt hva han mener om henne til ho. Og at vi skal bytte jordmor, så det blir nok bedre :D

 

Det er hvertfall EN annen jordmor her i byen vet jeg, så skal kontakte henne :)

 

 

Takk for masse svar! dette hjalp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn du skal bli behandlet. Bytt, og skriv en klage. Ville nesten valgt å ikke gå til jordmor hvis det er alternativet.

 

Dere bør sende klage, vet om ei jordmor som akkurat har fått sparken i Bergen pga dårlig behandling av gravide. Det nytter altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...